نسرین زارعی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هدف از تشکیل این جلسات را ایجاد وحدت میان اعضاء کمیسیون و شناسایی نقاط آسیب پذیر و تخلفات احتمالی برای کاهش آن‌ها دانست و گفت: بهترین شیوه و گام اول برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرهنگ سازی در مصرف کالا‌های داخلی و مصرف نکردن کالا‌های خارجی است.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 16 June 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: نسرین زارعی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هدف از تشکیل این جلسات را ایجاد وحدت میان اعضاء کمیسیون و شناسایی نقاط آسیب پذیر و تخلفات احتمالی برای کاهش آن‌ها دانست و گفت: بهترین شیوه و گام اول برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرهنگ سازی در مصرف کالا‌های داخلی و مصرف نکردن کالا‌های خارجی است.

او گفت: با مصرف کالا‌های داخلی می‌توان به رونق تولید ملی و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در حمایت از افزایش تولیدات داخلی دست یافت.

زارعی با اشاره به مبارزه جدی با قاچاق و جلوگیری از ورود کالا‌های بی کیفیت در شهرستان جهرم از اعضای کمیسیون درخواست کرد با هماهنگی مضاعف و با تدبیر و برنامه ریزی، اقدامات قاطع، پیشگیرانه و میدانی انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم با اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت گندم در شهرستان حهرم گفت: اداره جهاد کشاورزی نسبت به هماهنگی و برنامه ریزی دقیق به منظور خرید گندم از کشاورزان و تحویل آن به سیلو‌های تعیین شده در جهرم اقدام و از خروج بدون مجوز آن جلوگیری شد.

او گفت: ثبت انبار‌ها در سامانه جامع و نظارت میدانی، فضا را برای قاچاقچیان و محتکران نا امن می‌کند.

زارعی خواستار نظارت بیشتر بر جایگاه‌های عرضه سوخت، شناسایی کشاورزان فعال و نیمه فعال، تسهیل در صدور برگ تردد و گشت‌های مشترک ادارات ذیربط از جایگاه‌های عرضه سوخت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه جهرم با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و لزوم حفظ این ثروت ملی گفت: انتقال منابع طبیعی پایدار به نسل‌های آینده از مهم‌ترین وظایف جامعه است.

او بر همکاری دستگاه‌های اجرایی در این امرمهم تاکید و دستگاه‌های متولی را موظف کرد از راه‌های قانونی برای مقابله با تصرف کنندگان و تخریب کنندگان جنگل بهره گیری شود تا مسائل تبدیل به بحران نشود.

زارعی گفت: با توجه به اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، نیاز است که نظارت بر بازار شهرستان با هدف جلوگیری از قاچاق اقلام اساسی افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه جهرم گفت: در حال حاضر ایجاد فضایی امن و آرام برای مردم بیش از هر چیزی حائز اهمیت است و باید با اطلاع رسانی صحیح به تنویر افکار عمومی پرداخت.

او تداوم برقراری ایست و بازرسی، استفاده از ظرفیت ائمه جماعت، تبلیغات محلی و بازدید از اماکنی که در آن‌ها امکان استفاده از کالا‌های قاچاق زیاد است با هدف تشویق شهروندان برای عدم خریداری کالای قاچاق و جایگزینی آن با کالای ایرانی از جمله اقدامات پیش روی در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار