متأسفانه در روزهای آخر هفته در محدوده سد هراز از حدود کیلومتر ۴۰ تا ورودی شهر آمل که در روزهای بدون ترافیک کمتر از ۴۰ دقیقه طی می‌شود، بیش از ۴ ساعت در ترافیک هستیم.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 21 June 2022

بن‌بست کامل ترافیک پایان هفته و تعطیلات حد فاصل ورودی چلاو جاده هراز در یک دهه اخیر به چالش جدی و گلایه همیشگی مسافران و روستائیان تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر، مهدی غلامی: اعمال محدویت‌های تردد از سوی مرکز کنترل راه‌های کشور از یک سو و دامنه دار شدن ترافیک در ماه‌های گذشته به جای تعطیلا ت پایان هفته، حالا در روزهای عادی ومیانه هفته نیز کشیده شده و این وضعیت برای اهالی بومی ساکن در روستاهای واقع درمسیر جاده هراز چالش جدی ایجاد کرده و همزمان کام مسافران را که نزدیکترین مسیر عبوری شمال به پایتخت را انتخاب می‌کنند، با توقف چند ساعته در ترافیک بیش از چند کیلومتری تلخ می‌کند.

این ترافیک در چند سال اخیر در محدوده سد هراز در ۲۰ کیلومتری جنوب آمل واقع در مسیر جاده پرتردد هراز به عنوان چهارمین سد بزرگ خاکی ایران از سال ۱۳۸۹ در دست ساخت است، برمی گردد که تاکنون بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بنا به گزارش دست اندرکاران این سد، با پایان ساخت سد مخزنی هراز حدود ۹ کیلومتر از جاده فعلی هراز به علت واقع شدن در وسط دریاچه سد پس از آبگیری به زیرآب خواهد رفت که برهمین اساس ساخت جاده جایگزین در بالادست سد به طول حدود ۱۱ کیلومتر از چند سال گذشته توسط وزارت نیرو و وزارت راه همزمان با ساخت سد وارد فاز اجرایی شد. در سال‌های اخیر وبا توجه به روند فعالیت‌های عمرانی در سد هراز و حجم بالای تردد خودروهای عبوری از محل کارگاه سد، خطرات پیش بینی نشده را دوچندان کرده و به همین علت به علت گره‌های کور ترافیکی در این محدوده سد ایجاد می‌شد.

ترافیک‌های سنگین آخر هفته‌ها و تعطیلات بلند مدت برای شهروندان آملی و مسافران عبوری از جاده هراز دریک دهه گذشته باعث گلایه شدید شده به طوری که در چند مقطع باعث بسته شدن جاده توسط بومیان این روستا به علت نبود جاده جایگزین و تأخیر در بهره برداری از جاده در دست ساخت بالادست سد شده بود...

تردد چهارساعته مسیر ۴۰ دقیقه‌ای

شمار زیادی از این مسافران با بیان اینکه بخش زیادی از وقت آنها در طول روز به واسطه ترافیک دائمی در محدوده سد اتلاف می‌شود، از تأخیر چندساله در تکمیل جاده جایگزین به شدت انتقاد کردند. علی حبیب نتاج یکی از مسافران محور هراز در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: متأسفانه در روزهای آخر هفته در محدوده سد هراز از حدود کیلومتر ۴۰ تا ورودی شهر آمل که در روزهای بدون ترافیک کمتر از ۴۰ دقیقه طی می‌شود، بیش از ۴ ساعت در ترافیک هستیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار