میدان تاریخی راه آهن که بیش از 75 سال پیش در نخستین ایستگاه راه آهن کشور ساخته شده است با نمای فرش ایرانی بازسازی شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 03 October 2015
نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 با اشاره به اهمیت میدان آهن به عنوان یکی از مهمترین مبادی ورودی پایتخت و همچنین موقعیت اجتماعی، اقتصادی و حمل و نقلی این میدان گفت: بازسازی این میدان با توجه به وجود شش نوار عبوری حمل و نقلی در شبکه های دور میدان، ضرورت ارایه خدمات بهینه به مسافران و همچنین تسهیل تردد خودروها توسط سازمان زیبا سازی شهر تهران در 2 فاز طراحی شد. 
وی افزود: فاز نخست طرح بازسازی میدان راه آهن از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران اجرا شد که در آن حفظ طرح کلاسیک و تقارن مرکزی بر اساس سبقه تاریخی این میدان مورد توجه قرار گرفت.
شهردار منطقه 11 تصریح کرد: در طراحی جدید میدان راه آهن توجه به حفظ آثار و هویت تاریخی شهر تهران و جذب گردشگر و بازسازی این میدان با شکل تاریخی خود مد نظر قرار گرفته است. 
وی خاطرنشان کرد: طراحی این میدان شامل یک جزیره میانی به مساحت سه هزار و 50 مترمربع با یک آبنما به مساحت 240 مترمربع، چهار باغچه حاشیه ای و باغچه های مربعی در درون کف سازی است. 
آبادیان گفت: نورپردازی دیواره ها، ایجاد فواره ها و آبفشانه ها، فضای سبز پیرامونی میدان، نصب پایه چراغ های سه متری، نصب LED در کف میدان و نصب مبلمان شهری نیز در فاز نخست اجرا شد.
براساس این گزارش، فاز 2 بازسازی میدان راه آهن که در فضای پیرامونی میدان و خیابان شوش شرقی و غربی اجرا می شود، شامل بهسازی دیواره ساختمان راه آهن در جنوب غربی میدان، نورپردازی، مبلمان و تاسیسات شهری، ساماندهی شبکه ترافیک سواره و پیاده و انتقال پایانه اتوبوس و تاکسی ضلع جنوب میدان به پایانه معین است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار