محسن رضایی
محسن رضایی: بهره گیری از اساتید مجرب ، استفاده از لابراتوار تخصصی حفظ ، کلاس های هوشمند ، محیطی مناسب ، بسته های آموزشی تولید موسسه از جمله خدمات ارائه شده در این دوره از برنامه های موسسه بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 03 October 2015

از دو محصول قرآنی ، در مراسم پایان دوره آموزشی موسسه دارالحافظین قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، روز گذشته با حضور 464 خانواده قرآنی موسسه ، مراسم پایان دوره آموزشی ترم تابستان موسسه برگزار شد .

در ابتدای این مراسم محسن رضایی مدیر عامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم ،گزارشی از برنامه های آموزشی موسسه در شش ماهه نخست سال 1394 ، بیان نمود.

محسن رضایی در ابتدا ضمن عرض تبریک به مناسبت عید سعید غدیر خم و همچنین عرض تسلیت به جهت فاجعه منا ، با اشاره به برنامه ریزی مدون جهت برگزاری دوره های آموزشی گفت : ما از ابتدای سال اقدام به جذب مربیان قرآنی جدید کردیم و بعد از تبلیغات گسترده موسسه در طول خرداد و ثبت نام از قرآن آموزان و برگزاری جلسات مشاوره قبل از ثبت نام قطعی خانواده ها ، از ابتدای تیرماه کلاس های قرآنی موسسه به تعداد 42 کلاس مختلف در دو رده خواهران و برادران با بهره گیری از 17 مربی ، آغاز گردید.

رضایی با اشاره به شرکت بیش از 460 نفر قرآن آموزان در این دوره ها گفت: بهره گیری از اساتید مجرب ، استفاده از لابراتوار تخصصی حفظ ، کلاس های هوشمند ، محیطی مناسب ، بسته های آموزشی تولید موسسه ، برگزاری جلسات اولیا و مربیان ، اردو هایی تربیتی و تفریحی و بسیاری برنامه ها و امکانات دیگر در این دوره استفاده گردید.

مدیر عامل موسسه در پایان با اشاره به این نکته که آزمون پایان دوره این کلاس ها نیز هفته گذشته به صورت جامع در فرهنگ سرای قرآن و عترت ، برگزار گردید، گفت: گواهینامه های نفراتی که نمره قبولی کسب نموده اند در انتهای این مراسم تحویل داده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیل پور ، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز سخنران دیگر این مراسم بود.

حجت الاسلام و المسلمین خلیل پور ضمن تبریک روز عید شعید غدیر خم و همچنین ابراز تاسف نسبت به فاجعه ای که امسال در حج اتفاق افتاد گفت: از ابتدای خلق انسان ها نیاز به راهنما داشته و حضرت آدم (ع) اولین راهنما انسان ها بود. و در رو قیامت زمین بدون حجت خالی نخواهد شد. در روز عید غدیر خم ، حضرت روسل اکرم (ع) ، حضرت علی (ع) را جانشین خود انتخاب نمود تا بعد از وجود حضرت پیامبر (ص) ، زمین بدون حجت باقی نماند.

وی در ادامه افزود : در جامعه ما خیلی کار خیر انجام می دهند و با موضوعات مختلف وقف می کنند. ولی متاسفانه وقف در مباحث قرآنی کم تر توجه شده است و امید وارم خیرین ما و همچنین خانواده های قرآنی بر خورد وظیفه بدانند در این مسئله مهم و در جهت ترویج فعالیت های قرآنی نیز وقف نمایند.

در ادامه مراسم از سامانه اینترنتی ساجد ( سیستم آموزش جامع دارالحافظین قرآن کریم ) رونمایی شد.

مهندس میر معروف ، مسئول انفورماتیک موسسه و همچنین مدیر این پروژه در باره خصوصیت های این سیستم گفت:

سامانه آموزشي جامع دارالحافظين (ساجد) يك نرم افزار مبتني بر وب جهت مديريت آموزش موسسه محسوب مي گردد. تمامي عمليات هاي آموزشي در اين سيستم فراهم گشته تا كارشناسان، مربيان و قرآن آموزان به راحتي هر چه تمام تر امورات آموزشي خود را انجام دهند.

وی افزود : اين سيستم كاملا مطابق با يك سيستم آموزشي قرآني مي باشد و با استفاده از asp.net 4 و ajax طراحي گشته است.

همچنین از کتاب کار روخوانی قرآن کریم ، با عنوان سبوح نیز رونمایی گردید.

این کتاب کار که تمامی 540 مثال آن به خط عثمان طه بوده ، جهت آموزش در دوره های روخوانی قرآنی ، توسط اساتید گروه آموزشی موسسه دارالحافظین قرآن کریم و به سرپرستی مهدی کاتب تالیف شده است.

در انتهای این مراسم نیز از نفرات برتر مسابقات قرآنی ضیافت نور و همچنین چند تن از خادمان قرآن و اهل بیت (ع) و حامیان جشنواره زیر سایه خورشید تجلیل گردید.

اجرای سرودی در وصف مقام معظم رهبری مدظله العالی توسط خواننده ارزشی استان ، رضا مختاری ، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار