بسته خبری ویژه تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"آب شرب یزد رو به کاهش است،همایش سراسری جوانان حزب اعتماد ملی در یزد،چاقی در کمین دانش‌آموزان یزدی،آماده باش اورژانس 115یزد"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴ 04 October 2015
آب شرب یزد رو به کاهش است
دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان یزد با بیان اینکه منابع آب شرب این استان رو به کاهش است گفت: مردم باید با تغییر الگوی مدیریت مصرف آب و صرفه جویی، میزان مصرف را کاهش دهند. سید علی سادات اخوی  در نشست این شورا در شهرستان خاتم توجه رسانه ها به بحث آب شرب و افت منابع آب زیرزمینی را لازم و ضروری خواند و افزود: رسانه های استان در اطلاع رسانی درست از منابع آب ضعیف عمل می کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: منابع آب زیرزمینی در خاتم نیز در سالیان اخیر به دلیل خشکسالی های فراوان افت زیادی داشته که بارندگی ها نیز بدلیل میزان کم و تبخیر سریع کارساز نبوده است.
مشاور مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان یزد نصب کنتورهای هوشمند را مهم خواند و افزود: خاتم در این زمینه خوب عمل کرده است که امیدواریم با اجرای این طرح در مصرف آبهای زیرزمینی نیز یک مدیریت صورت گیرد.

همایش سراسری جوانان حزب اعتماد ملی در یزد

رییس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی گفت: سومین نشست سراسری شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی پانزدهم و شانزدهم مهر برگزار می‌شود.حجت نظری با اشاره به اینکه عنوان این همایش «اعتماد ملی؛ سرمایه اجتماعی» است اظهار کرد: این همایش دو بخش دارد و در دو روز در یزد برگزار می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه روز اول برنامه، حالت عمومی دارد و از همه جوانان سراسر کشور برای حضور در این همایش دعوت می‌شود و میهمانان غیرحزبی هم شرکت خواهند کرد، افزود: انتظار می‌رود شاهد پیام یا حضور چهره‌های ملی استان یزد در این همایش باشیم.

نظری اظهار کرد: بخش دوم برنامه نیز نشست کارگروه‌های تخصصی شاخه جوانان حزب است که امیدواریم بعد از این همایش دو روزه بتوانیم نقش و جایگاه حزب اعتماد ملی و به طور مشخص شاخه جوانان و دانشجویان این حزب را در سپهر سیاسی کشور تبیین کنیم و برای اجرایی کردن برنامه ها تصمیم‌گیری کنیم.

چاقی در کمین دانش‌آموزان یزدی

طبق گفته‌های یک پژوهشگر و عضو هیأت علمی ‌دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، طبق نتایج 60 مقاله بین‌المللی درباره اضافه وزن و چاقی، مهم‌ترین راهکار برون رفت از وضع پیش رو «مداخله» است.
مداخله در اینجا یک برنامه جامع‌نگر و ترکیبی همراه با برنامه مناسب ورزشی برای دانش‌آموزان، آگاهی‌رسانی برای تغذیه مناسب، حمایت کارکنان مرتبط از طرح‌های پیشگیرانه، ایجاد حساسیت در میان افکار عمومی، افزایش سرانه ورزشی و مواردی از این دست است.
بر پایه اعتقاد «سید سعید مظلومی ‌محمودآباد» نیاز به برنامه جامع پیشگیری از چاقی به ویژه در مدارس استان به شدت احساس می‌شود. آگاهی خانواده‌ها و تغییر برخی نگرش‌های آنها به داشتن فرزندان چاق و تپل از دیگر مواردی است که به اعتقاد این دانشیار بهداشت آموزشی، نیاز به بازنگری دارد.
به گفته پزشکان، برنامه غذایی نامناسب و مصرف دراز مدت غذاهای آماده، پرنمک و شیرین، بروز پاره‌ای از مشکلات را برای دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن به همراه دارد و موجب تغییراتی در چربی خون می‌شود که یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.

آماده باش اورژانس 115یزد

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد ، از اقدامات و آمادگی این مرکز برای مراقبت از زائران در مقابل ویروس کرونا در بازگشت از حج خبر داد.احمد دهقان  به نگرانی های ایجاد شده در مورد افزایش آمار مبتلایان به بیماری مرس یا کرونا ویروس پاسخ داد و خاطرنشان کرد: مردم اطمینان داشته باشند در کنار آنها هستیم و با امکانات موجود بهترین خدمات را به حجاج ارائه می دهیم .

وی با ارائه اطلاعاتی در مورد این بیماری گفت: معتقدم کرونا ویروسی بسیار موذی است که از هر جایی سردر می آورد؛ این نخستین اصلی است که در مورد این بیماری باید بدان توجه کنیم اما اطلاعات بیشتر در مورد ویروس کرونا بسیار نامشخص است و درمان شناخته شده ای ندارد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت : سیستم اورژانس پیش بیمارستانی در حالت آماده باش کامل به سر می برد و کلیه تجهیزات ایمنی مقابله با این بیماری در اختیار تکنسین های این مرکز قرار گرفته است آموزشها و دستورالعمل های لازم نیز تدارک دیده شده است .

وی یادآور شد: جهت مقابله با این بیماری مانورهای دور میزی در سطح دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است  و واحد EOS  وستاد هماهنگی این مرکز نیز دستورالعملهای لازم را در اختیار دارد و مردم اطمینان داشته باشند ما در کنار آنها هستیم و قادریم با امکاناتی که در اختیار داریم بهترین خدمات را به حجاج گرامی ارائه دهیم .




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار