امام جمعه موقت اصفهان گفت: حج به عنوان یک کنگره عظیم الهی است و بی شک در دنیای کنونی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 10 July 2022

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی در  خطبه‌های نماز عید سعید قربان افزود: عبادت  دارای ۲ بعد دارد است، نخست مقابله با هوای نفس است و دیگری ایجاد یک ساختار اجتماعی صحیح، که باید مطابق با آن زندگی کرد و دنیای فعلی نیز بیش از گذشته به مقوله های دینی مانند حج نیازمند است.

وی ادامه داد: وحدت و عبادت دو پایه اساسی حج به شمار می رود و باید آن را عامل اصلی وحدت مسلمانان در سراسر جهان دانست.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: حج یکی از شعائر الهی است و ما نیز باید مانند حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) زندگی کنیم و امتحان های الهی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حج خاطرنشان کرد: در مراسم حج باید دشمن را بخوبی شناخت و دشمنان را به دیگران شناساند.

وی با اشاره به جبهه مقاومت در جهان اظهارداشت: مقاومت رژیم صهیونیستی و مستکبران را به زانو در آورده است و آنان در فلسطین، سوریه و لبنان سرگردان شده اند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: عید سعید قربان دارای درس‌های بسیاری است و بر همین اساس انسان باید همه تعلقات را رها کند و خداوند را مد نظر قرار دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی اضافه کرد: همه پیامبران امتحاناتی را به خوبی گذراندند که هیچ یک از ما امروزه قادر به موفقیت در آنها نبودیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار