کد خبر: ۱۰۵۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ 15 July 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هماخوزستان / افشار پرویزی بابادی
مورخ شنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱

مطالعه کردن روشی برای کسب علم و آگاهی است، آگاهی از جهان پیرامون، مطالعه کردن ما را نسبت به جهان آگاه‌تر می‌کند.

افزایش خلاقیت و قدرت تفکر در گرو مطالعه کردن است در دنیای دیجیتالی امروز اگر اهل مطالعه نباشی ساعت‌ها در فضای مجازی وقت گران بها را هدر می‌دهی.

مطالعه کتاب‌های مختلف با موضوعات مختلف به ما در درک و فهمیدن مطالب گوناگون اطرافمان کمک می‌کند.

درس خواندن و مطالعه کردن به بهبود زندگی و ساختن آینده ما کمک می‌کند. ما درس می‌خوانیم تا به همه آرزو‌هایی که در زندگی داریم برسیم.

همان قدر که مطالعه کردن ما اهمیت دارد انتخاب کتاب نیز اهمیت دارد. با کتاب خوب است که انسان شناخته می‌شود رشد می‌کند و برای حرکت آماده می‌شود.

 رشد و شکوفایی استعدادها، توانایی‌ها و دانش هر انسان به کمیت و کیفیت مطالعه او بستگی دارد. اگر به دقت بررسی کنیم خواهیم دید که یکی از دلایل افت تحصیلی برخی از دانش آموزان این است که شیوه مطالعه آن‌ها بر طبق روش‌ها و اصول صحیح مطالعه نیست و نه اینکه لزوماً کم مطالعه می‌کنند

مطالعه یکی از مهمترین مهارت‌های به دست آمده‌ای است که زمینه موفقیت و سرگرمی را برای هر فردی در زندگی اش به ارمغان می‌آورد.

مطالعه، همانند انجام هرکار یا فعالیت دیگر، نیازمند استفاده از روش درست است. رشد و شکوفایی استعدادها، توانایی‌ها و دانش هر انسان به کمیت و کیفیت مطالعه او بستگی دارد.

بهترین مکان برای مطالعه جایی است که سرو صدا در آن از بقیه جا‌های دیگر کمتر باشد گاهی ما در اطراف کتابخانه‌های عمومی می‌بینیم که فضا‌های سبز و پارک‌ها شلوغ‌تر از کتابخانه‌ها است.

باید اهمیت مطالعه برای همه شفاف سازی شود و در تشویق یکدیگر به کتاب‌خواندن کوشا باشیم.

کتاب یکی از سرمایه‌های ارزشمند انسان‌ها است؛ نسل‌های جدید را به دوستی با کتاب این یار مهربان سوق دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار