رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از آغاز آزمون‌های جهش تحصیلی سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 20 July 2022

علی ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شروع به کار آزمون جهش تحصیلی استان خوزستان، اظهار کرد: برگزاری آزمون از ۲۸ تیرماه آغاز شده و تا نیمه مردادماه به صورت قطبی و به میزبانی شهرهای اهواز، دزفول، رامهرمز و آبادان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تمامی تمهیدات لازم برای اجرای مناسب این آزمون مهیا شده است. تاکنون نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز ابتدایی برای شرکت در آزمون جهش تحصیلی از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم ثبت‌نام کرده‌اند و هر دانش‌آموز در زمان مقرر برای انجام آزمون جهش به مرکز مراجعه خواهد کرد.

رئیس آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در فرآیند برگزاری آزمون جهش تحصیلی، آزمون‌گران از دانش‌آموز متقاضی، تست هوش می‌گیرند و در صورتی که دانش‌آموز بتواند امتیاز لازم را کسب کند، مجاز به جهش تحصیلی خواهد بود. پس از آن دانش‌آموز می‌تواند در امتحان پایه‌ مورد نظر در شهریورماه شرکت کند. 

ممبینی عنوان کرد: اگر والدین متوجه ‌شوند که فرزندشان به هر دلیلی آمادگی لازم در نوبت تعیین‌شده برای شرکت در آزمون را ندارد، به مجریان اعلام کنند تا نوبت دیگری در روز دیگر برای دانش‌آموز تعیین شود.

وی گفت: نتایج این آزمون پس از انجام ارزیابی‌های استان تا پایان مردادماه صرفا از طریق سامانه سنجش اعلام خواهد شد و توسط مدیران مدارس مربوطه قابل دریافت است.

برچسب ها: جهش تحصیلی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار