بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 05 October 2015
فک پلمپ مجتمع تجاری بدون پروانه!

مدیر مجتمع تجاری امین قم، در خصوص آخرین وضعیت این مجتمع تجاری، گفت: مجتمع تجاری امین قم که مدتی پیش توسط شهرداری قم پلمپ شده بود، با حمایت حجت الاسلام والمسلمین خلیلی مدیرکل دادگستری استان قم و برخی دیگر از مدیران استانی، فک پلمب شد و ۶۰۰ نیروی کارگر و متخصص که در این پروژه مشغول به کار بودند، فعالیت خود را مجدد از سر خواهند گرفت.

به نقل از ایلنا، وی با بیان اینکه فاز نخست این پروژه عظیم استان قم به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: پروژه‌ای که سرمایه اقتصادی و نیروی انسانی در حدود ۴ میلیون نفر ساعت و هزینه‌ای بالغ بر صد و ده میلیارد تومان، غیر از هزینه سرمایه گذاری شده و تاسیسات به کار گرفته شده، در آن صرف شده است، در طی ۸۲۵ روز فعالیت شکل گرفت.

این در حالی است که رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم از بلاتکلیفی مجتمع امین قم و امتناع مدیران این مجتمع از پرداخت سهم شهرداری خبر داد و گفت: شکایت شهرداری در دادگستری در حال بررسی است.

محمود مسگری شب گذشته در جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: مالکین در جلساتی که برای تعیین تکلیف این پروژه تشکیل می‌شد حاضر نمی‌شدند که ما در این خصوص به دادستان و معاون دادستان معترض بودیم.

وی اظهار کرد: با حضور مقام قضایی صورتجلسه و مهلتی داده شد تا بعد از باز شدن پروژه پلاک‌های شهرداری تصرف شود و به فروش برسد.

مسگری با بیان اینکه خانم موحدی به عنوان یکی از مالکین صورتجلسه را امضا کرد گفت: آقای موحدی به عنوان مالک اصلی امضا نکرد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه این پروژه پروانه ندارد، رأی کمیسیون ماده صد دارد و فروش مال غیر نیز در آن انجام گرفته است شهرداری از صاحبان آن شکایت کرده و در شعب دادگستری در حال بررسی است.

این مجتمع به علت اتمام مهلت قانوني پروانه ساخت و عدم انجام تعهدات قانوني در رابطه با مالكيت مشاعي شهرداري و تخلفات ساختماني، در مورخ ۶ مرداد ماه سال جاري پلمپ شده بود.


انتقاد از برخورد با متحصنین مسجد اعظم، در صحن علنی مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برخورد با متحصنین مسجد اعظم قم انتقاد کرد و از دولت خواست با منتقدان با زبان عاطفی برخورد کند نه با زبانی که با متحصنین قم رفتار کرد.

به نقل از رسا، جواد کریمی قدوسی در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با اشاره به حضور فعال دانشجویان، طلاب در تحصن ها و تجمع های مربوط به موضوع برجام گفت:‌ در این مدت با حضور نخبگان کشور در تجمع ها برگ زرینی در تاریخ انقلاب و نقطه عطفی در کشور شکل گرفت اما متأسفانه شاهد برخورد نادرست با منتقدین بودیم. 

نماینده مردم مشهد با اشاره به صحبت های روحانی در خصوص برخورد با آل سعود گفت: رئیس جمهور عنوان کرد در برابر آل سعود ابتدا با زبان عاطفی سپس زبان دیپلماسی و پس از آن از زبان اقتدار وارد عمل خواهیم شد. 

وی تأکید کرد: انتظار داریم که رئیس جمهور در برابر منتقدین نیز از همین روش استفاده کند و زبان عاطفی را مدنظر بگیرد چرا که متأسفانه روز گذشته شاهد برخورد نادرست با تحصن کنندگان در مسجد اعظم قم بودیم. 

کریمی قدوسی تشریح کرد: طلاب انقلابی، خانواده شهدا تحصن آرامی در انتقاد به برجام در مسجد اعظم قم داشتند که با دستور شورای عالی امنیت کشور و استان، پلیس یا لباس شخصی وارد مسجد شد، ‌زن مردم را روی زمین کشیدند، مردم را دستگیر کردند و با ون آنها را از مسجد بیرون کردند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: انتظار داریم دولت نیز با زبان عاطفی با منتقدین برخورد کند.


رفتار نیروی انتظامی در مسجد اعظم به‌دور از خشونت بود

در پی تجمع طلاب و روحانیون در اعتراض به برجام و حوادث رخ‌داده بعد از آن مبنی بر حضور نیروی انتظامی در این تجمع و ضرب و شتم طلاب فرماندار قم  با تأکید بر این موضوع که تجمع طلاب بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی است، گفت: نیروی انتظامی برابر تصمیم شورای تأمین و نظر مقام قضایی استان به تجمع‌ها پایان داده است.

به نقل از مهر، وی در ادامه ضمن بیان صریح این مطلب که نیروی انتظامی در متفرق کردن تجمع‌کنندگان هیچ‌گونه ضرب و شتم و خشونتی را از خود نشان نداده است، ابراز داشت: بیان کردن چنین مباحثی صحت ندارد و نیروی انتظامی در این حوادث تنها به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.

رضا سیار ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور هیچ‌گونه مجوزی علیه یا له برجام برای هرگونه تجمع، تحصن، راهپیمایی، همایش یا تظاهرات صادر نمی‌شود.

وی در عین‌حال بیان کرد: برگزاری جلسات مباحثه و جلساتی از این قبیل آن‌ هم در درون حوزه مشکلی ندارد اما اگر طلاب این مباحث را به شکل تجمع و راهپیمایی برگزار کنند یا آن را به خارج از مدارس بکشانند یا در اماکن مقدسه همچون مسجد اعظم و حرم حضرت معصومه(س) دست به تحصن و یا راهپیمایی و تجمع بزنند قطعاً در این صورت موضوع عمومیت پیدا کرده و حاکمیت با آن برخورد خواهد کرد.

یادآور می‌شود: طی چند روز اخیر جمعی از طلاب در اعتراض به برجام در مقابل دفتر ریاست مجلس شورای اسلامی در قم و در مسجد اعظم تجمع کرده بودند که تجمع‌کنندگان با دخالت نیروی انتظامی متفرق شدند و برخی این موضوع را مطرح کردند که نیروی انتظامی در برخوردهای خود از خشونت و ضرب و شتم علیه طلاب استفاده کرده است. 


شهردار قم تهدید به، برخورد کرد  

شهردار قم با اشاره به احداث پروژه شهید کاظمی اظهار داشت: اگر اتفاق مثبتی در مسیر پروژه حاصل نشود مطابق تکلیف قانونی با پیمانکار این پروژه برخورد خواهیم کرد.

به نقل از قم نا، سقائیان نژاد بابیان اینکه پروژه شهید کاظمی در نقطه حساسی قرار دارد و تاکنون مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است گفت: ما از پیمانکار تقاطع غیر همسطح 15 خرداد خواسته‌ایم دو الی سه نوبت در این پروژه فعالیت داشته باشد و ما قصد ورود به مسائل حاشیه‌ای در مورد آن را نداریم و هدفمان فعالیت رو به رشد پروژه است.

سقائیان نژاد به مباحث مربوط به تملک املاک در مسیر این پروژه اشاره داشت و ابراز کرد: اینکه پیمانکار می‌گوید 20 پلاک در مسیر واقع‌شده درست نیست و این رقم 14 پلاک بوده که فقط سه مورد آن باقی‌مانده و مابقی آزادسازی شده است.

وی تصریح کرد: مشکلی سد راه تملک در این پروژه وجود ندارد و ما به آن‌ها گفته‌ایم پیش از آنکه شما به محل املاک باقی‌مانده برسید ما آن‌ها را هم آزاد خواهیم کرد.

شهردار قم هدف از اتمامِ‌حجت دادن به پیمانکار مربوطه را ایجاد انگیزه برای پیشبرد پروژه دانست و خاطرنشان کرد: ما منتظر عکس‌العمل آن‌ها هستیم و اگر اتفاقی در مسیر پیشرفت این پروژه حاصل نشود ما مطابق تکلیف قانونی خود با آن برخورد خواهیم کرد.


کسب شهرت، به خاطر دست دادن ظریف و اوباما

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: در مساله برخورد رییس جمهوری آمریکا و وزیر خارجه ایران، امر بین رعایت ادب اسلامی و بی ادبی دایر بود ولی ظریف به عنوان یک فرد مسلمان، رعایت ادب و فرهنگ اسلامی را کرد.

به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان خاطرنشان کرد: در فقه، اخلاق و فرهنگ اسلامی بی ادبی نسبت به کسی حتی دشمنان و غیرمسلمانان مجاز نیست. اگر دکتر ظریف غیر از این اقدام،کار دیگری انجام می داد مصداق بی ادبی بود و ما در اسلام کار خلاف ادب نداریم. 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مواجهه ما با آمریکا دو سال است که ادامه دارد آقای ظریف هم با منطق اسلامی و تاییدات رهبری تاکنون در مذاکرات برخورد کرده و با منطق و استدلال دفاع کردند، اگر می خواهیم نگاه آقای ظریف را نسبت به استکبار بسنجیم باید از دو سال مذاکره به دست بیارویم نه از یک دقیقه مواجه با اوباما. 

وی ادامه داد: کسانی که انتقاد می کنند ظلم می کنند و انصاف را رعایت نمی کنند و قطعا باید پاسخگوی این ظلم و بی انصافی خود باشند، شخصیت دکتر ظریف به صورت مکرر مورد تایید رهبری قرار گرفته و کسانی امروز با ادبیات سخیف برخورد می کنند بیشتر ناشی از حسادت هایی است که از نفسانیات آنها برمی خیزد و دنبال عقده گشایی هستند. 

غرویان یادآورشد: جنبه دیگر اینکه این افرادی که به خاطر دست دادن آقای ظریف و اوباما اینگونه سر و صدا می کنند دنبال شهرت هستند و متاسفانه با ادبیات سخیف با شخصیت محبوبی مانند دکتر ظریف برخورد می کنند، آنها می خواهند با این کارها توجه افکار عمومی را به خود جلب کنند ولی نتیجه نمی گیرند. 


بیشترین گلایه شهروندان قمی از سد معبر

سرپرست سامانه ۱۳۷ شهرداری قم از برقراری سه هزار و ۲۵۵ پیام با این سامانه در هفته گذشته خبر داد و گفت: بیشترین تماس‌ها مربوط به سدمعبر خودروها بوده است.

ابراهیم خسروی در خصوص عملکرد سامانه ۱۳۷ در یک هفته گذشته گفت: از شنبه چهارم مهرماه تا جمعه ۱۰ مهر همشهریان تماس‌های زیادی با این سامانه داشتند که هر یک موضوعی را مطرح کردند و خواستار توجه و رسیدگی مسئولین شدند.

سرپرست سامانه ۱۳۷ شهرداری قم با بیان اینکه سه هزار و ۲۵۵ پیام در هفته گذشته داشتیم خاطرنشان کرد: در هفته گذشته سد معبر خودرویی بیشترین پیام را به خود اختصاص داد و شهروندان ۳۷۸ مورد سد معبر خودرویی گزارش کردند.

وی از ۱۱۹ مورد تماس درباره نظافت معابر و شوارع خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این‌ها ۱۵۴ مورد سد معبر توسط دست‌فروشان صورت گرفته بود که شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ آن را به مسئولان گزارش دادند.

خسروی با بیان دیگر موارد گزارش‌ شده توسط شهروندان یادآور شد: همچنین ۱۴۳ مورد درخواست جمع‌آوری زباله و ۹۱ مورد اطلاع‌رسانی در زمینه تحول خطوط اتوبوسرانی صورت گرفته و در ۹۰ تماس هم شهروندان اعلام کرده‌اند که مسیرهای مختلف نیاز به اتوبوس دارد.


رقیب تراشی برای لاریجانی در قم!

در جدیدترین تصمیم اتاق فکر اصلاحات، سیدمحمدصادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان قرار است از شهرستان قم کاندیدا شود و لاریجانی به عنوان رقیب اصلیب وی در نظر گرفته شده است.

به نقل از فارس، صادق خرازی از شهر قم کاندیدای انتخابات مجلس خواهد شد تا تلاش شود تحت هیچ شرایطی لاریجانی به عنوان رای اول قم به مجلس راه نیابد.

اصلاح طلبان امیدوارند به دلیل نفوذ صادق خرازی در قم وی بتواند اصلاحات نزدیک به روحانیت را در این شهر احیاء کند.

پیش از این شنیده شده بود که جبهه پایداری برای مقابله با لاریجانی، سعید جلیلی را به عنوان کاندیدای این جبهه در قم معرفی خواهد کرد.  


فرقه شیرازی ها 100 درصد وابسته به اجنبی است

آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جلسه طلاب و فضلای استان مرکزی که در قم برگزار شد، درباره فرقه شیرازی‌ها اظهار داشت: مسأله فرقه شیرازی‌ها، مسأله بسیار خطرناک و حساسی است، چون این فرقه دین، اهل‌بیت(ع)، اسلام، تشیع، انقلاب و ولایت را مورد هجمه قرار داده است.

به نقل از رسا، وی با بیان این‌که فرقه شیرازی‌ها 100 درصد وابسته به اجنبی هستند و خواسته‌های آنان را اجرا می‌کنند، تصریح کرد: باید مسؤولان این مسأله را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهند و اسناد و مدارک موجود به این فرقه را هر چه سریع‌تر علنی کنند. 

آیت‌الله اراکی با بیان این‌که دشمنی شیرازی‌ها با شیعه تاکنون در تاریخ تشیع سابقه نداشته است، افزود: هیچ کینه و غرضی نیز در برخورد با این فرقه نداریم و خطر این فرقه به حدی است که باید برای حفظ اسلام و تشیع در مقابل آنها ایستادگی کرد. 

وی با اشاره به سابقه تعدادی از بزرگان فرقه شیرازی اظهار داشت: نوری زاده یکی از این افراد است که سابقا کارمند ساواک در زمان شاه بوده است و اکنون نیز جاسوس انگلیس است؛ احمدالکاتب یکی دیگر از افراد فعال فرقه شیرازی است که این فرد اولین کتاب را بر علیه ولایت فقیه و ولایت و امامت امام زمان(عج) نوشت که در آن کتاب امام زمان(عج) را انکار کرده است و همین‌طور یاسرالحبیب یکی از نمایندگان فرقه شیرازی است که اسلام و تشیع را مورد تمسخر قرار داده است. 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که امروز هر چه بدعت‌گذار در تشیع و منحرف از دین وجود دارد از پای سفره فرقه شیرازی‌ها برخواسته است، ادامه داد: باید با هوشیاری تمام با این فرقه مقابله کرد و هویت واقعی آنها را به جهانیان شناساند. 


ارتحال یکی از نخبگان حوزه در فاجعه منا

ناصر قربان‌نیا یکی از نخبگان حوزه علمیه قم که عضو انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی حوزه و معاون پژوهشی دانشگاه مفید قم بود در فاجعه منا جان خود را از دست داد.

این استاد حوزه و دانشگاه قبل از تحصیلات آکادمیک، وارد حوزه علمیه شده و در پایه‌های ششم، هشتم و نهم رتبه اول و در پایه هفتم رتبه دوم را کسب کرده بود.

وی در سال‌های ۸۱، ۸۲ و ۸۳ به عنوان پژوهشگر برتر کشوری، استانی و دانشگاهی معرفی شده و از وی بیش از ۵۰ مقاله علمی در مجلات معتبر علمی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی منتشر شده است.

کتاب «اخلاق و حقوق بین الملل» این استاد حوزه و دانشگاه به عنوان رتبه اول جشنواره کتاب سال ۷۹ و کتاب «عدالت حقوقی» به عنوان رتبه دوم جشنواره کتاب سال ۸۲ انتخاب شده است.

ناصر قربان‌نیا دارنده دکترای حقوق بین الملل، فروردین ۴۳ در شهر رودسر از توابع استان گیلان چشم به جهان گشود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
بنظرمن هردم از این باغ بری میرسد تازه تراز تازه تری میرسد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
رحمت الله علیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار