معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران از تاسیس مرکز مدیریت بحران کشور در تهران به منظور ایجاد تمرکز در برنامه ریزی و تصمیم گیری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 05 October 2015
اسماعیل نجار شامگاه یکشنبه در نشست مشترک نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در بخش کاهش خطرپذیری سوانح با مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران افزود: برای ایجاد این مرکز دو محل یکی در شهر آفتاب و دیگری در حوالی فرودگاه امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است. 
وی با بیان اینکه این مرکز با کمک دستگاه های ذیربط به زودی ایجاد و فعال می شود اظهار کرد: راه اندازی این مرکز نقش مهمی در رصد و پیگیری منسجم و دقیق حوادث در زمینه مدیریت بحران دارد. 
نجار ادامه داد: با توجه به ضرورت استفاده از ارتباطات در بخش مدیریت بحران، تامین زمین و مکان مناسب برای ایجاد این مرکز در محدوده فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) از اولویت های سازمان مدیریت بحران کشور است. 
رییس سازمان مدیریت بحران کشور نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در بخش کاهش خطرپذیری سوانح خاطرنشان کرد: حل برخی معضلات زیست محیطی از جمله ریزگردها که منشاء خارجی دارند نیازمند همکاری و تعامل مشترک با کشورهای منطقه است و به همین دلیل حضور نماینده سازمان ملل در کشور می تواند زمینه موثر برای حل این مععضلات و مشکلات زیست محیطی در سطح منطقه را فراهم کند. 
نجار همچنین به امضای بیانیه همکاری مشترک میان نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد و سازمان مدیریت بحران کشور اشاره کرد و گفت: این بیانیه با هدف همکاری های مشترک در راستای کاهش خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی به امضا رسیده است. 
معاون وزیر کشور در ادامه به طرح تاسیس یک هزار پایگاه امداد و نجات در کشور اشاره کرد و افزود: طرح احداث و راه اندازی این پایگاهها در مناطق مختلف کشور درحال اجراست. 
نشست مشترک رییس سازمان مدیریت بحران کشور و رییس ستاد بحران شهر تهران با خانم مارگارتا ولستروم نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با هدف اجرای سند سندای (کاهش حوادث و بلایای طبیعی) در مرکز مدیریت بحران شهرداری تهران برگزار شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار