مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهکیلویه و بویراحمد از برآورد نهایی میزان خسارات وارده ناشی از سیل اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ 21 August 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز در شورای اداری استان به بیان گزارشی مختصر از وضعیت خسارات سیل در استان پرداخت.
نیکروز گفت: یکی از نکات بارز در سیل اخیر مدیریت خوب و میدانی مسولان و همکاری مردم بود که هر چند خسارات سنگین مالی و زیرساختی وارد شد، اما خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت.
وی ادامه داد: واقعیت این است که سامانه مونسنی اخیر به گونه‌ای بود که ما تا به حال با چنین شرایطی مواجه نشده بودیم و مدیریت این وضعیت بسیار سخت و نیازمند تلاش و پای کار بودن همگانی بود.
نیکروز گفت: در سیل اخیر چند نکته بسیار مهم وجود داشت که نشان می‌دهد هم با شرایط بسیار ویژه‌ای در چند دهه اخیر مواجه بودیم و هم اینکه مدیریت میدانی و هشدار‌های به موقع با استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله رسانه ها، پیامک‌های هشدار و تریبون نماز جمعه برای آماده سازی استان در راستای مواجهه با این شرایط بحرانی، توانست کمک کند که ما کمترین خسارات جانی و مالی را با توجه به حجم بسیار سنگین بارش‌ها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه خسارت‌ها به بخش کشاورزی بسیار بالا بوده است یادآور شد در زمینه باغات و شیلات خسارات زیادی به استان وارد شد که سر جمع چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارات مربوط به بخش کشاورزی استان بود.
نیکروز ادامه داد: در بخش‌های دیگر هم خسارت‌ها زیاد بود به گونه‌ای که ابفا بیش از یک صد و ۲۰ میلیارد، راهداری یکصد و ۴۹ میلیارد، محیط زیست هشتصد میلیون، راه و شهرسازی ۲۹۳ میلیارد، حوزه شهری و شهرداری‌ها ۱۹۸ میلیارد، راه‌های عشایری ۲۵۶ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد پر پایان به سر جمع خسارات سیل اشاره کرد و گفت: جمعا ۶ هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار