فرماندار بافق:
فرماندار بافق با تشریح ظرفیتها و برنامه‌های این شهرستان، از افتتاح ۴۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۸ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ 21 August 2022

«محمدعلی صمیمی» امروز یکشنبه همزمان با هفته دولت در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، بافق را از قدیمی‌ترین شهرستانهای استان خواند و گفت: شهرستان بافق در حال حاضر دومین شهرستان پر وسعت استان با جمعیت ۶۰ هزار نفر است.

وی یکی از مهمترین ظرفیت‌های شهرستان بافق را وجود معادن متعدد و غنی و و شبکه ریلی گسترده آن ذکر کرد و افزود: بافق جزو ۱۰ شهرستان معدنی کشور با بالغ بر ۲۶ معدن است که عمدتاً معادن سنگ آهن با خلوص نسبتاً خوب هستند.

وی با بیان این که یکی از راهبردهای اصلی در شهرستان تکمیل زنجیره فولاد است که طی چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته، تصریح کرد: در همین رابطه دو واحد آهن اسفنجی در حال ایجاد است که یکی امسال و دیگری تا سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

صمیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واقع شدن بافق در پنج راه ریلی کشور و جایگاه ممتاز شهرستان در حمل ریلی بار، گفت: بافق یکی از سه کارخانجات تعمییر لوکوموتیو کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اهتمام نماینده مردم شهرستان به توسعه پهنه ریلی در بافق، گفت: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی در حوزه ریلی در بافق را در دستور کار داریم و امیدواریم در این زمینه شاهد تحقق اقتصاد دانش بنیان موررد تاکید استان باشیم.

وی به مزیت‌های گردشگری بافق به عنوان یکی از شهرستانهای نمونه گردشگری کویری در کشور اشاره و اضافه کرد: بافق همچنین دارای پنج روستای هدف گردشگری است و اخیراً نیز به عنوان شهر ملی حصیربافی در کشور معرفی شده که جمع قابل توجهی از بانوان بافقی نیز در این حوزه فعالیت دارند و امیدواریم در افق چشم‌انداز شهرستان شاهد برندسازی جهانی این حوزه باشیم.

فرماندار بافق با اشاره به تعطیلی کمپ‌های گردشگری بافق به دنبال مباحث کرونا در دولت جدید، گفت: خوشبختانه اخیراً اعتبارات خوبی برای تامین زیرساختها و احیای این کمپها از سوی استاندار به این بخش اختصاص یافته است.

وی با بیان این که شهرستان بافق با حدود دو هزار هکتار نخیلات و تولید سالانه ۷۵۰۰ تن انواع خرما، خاطرنشان کرد: شهرستان بافق با ۱۹ مزرعه پرورش ماهی تیلاپیا به مساحت ۱۸۰ هکتار و تولید سالانه ۱۱۵۰ تن از این نوع ماهی از استانهای پیشتاز در این زمینه است و بخشی از فرآوری این حوزه نیز در شهرستان انجام می شود. علاوه بر این بافق با تولید سالانه ۱۱ میلیون قطعه بچه ماهی تیلاپیا قطب تولید کشور در این حوزه است.

وی پرورش شتر را نیز از ظرفیت‌های پرسلبقه در بافق ذکر کرد و گفت: در همین راستا با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) حدود یک هزار هکتار زمین جهت مرتع و بارانداز برای تبدیل بافق به هاب پرورش شتر منظور شده و در حال برنامه‌ریزی است.

صمیمی به مشکل تامین برق صنعتی در شهرستان اشاره و تصریح کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم بحث زیرساخت‌های برق با توجه به استقرار صنایع فولادی در شهرستان مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا علاوه بر اقدام برای ایجاد پست ۱۳۲ کیلوولت، پست ۴۰۰ کیلوولت نخلستان بافق با سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومان نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ظرفیت خوبی برای استقرار صنایع به ویژه فولادی‌ها در شهرستان مهیا شده است.

وی گفت: متناظر با برنامه یزد نوین در استان و همسو با جهت‌گیری استانی، فعالیت‌هایی داریم که در حوزه انرژی خورشیدی برای تولید ۸۰ مگاوات سرمایه‌گذار ورود کرده و در زمینه فولاد آلیاژی نیز با بهره‌برداری از دانش بنیانها برای بهره برداری در سال ۱۴۰۲ اقدامات لالزم رد دستور کار است.

فرماندار بافق در پایان با اشاره به افتتاح ۴۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۸ میلیارد تومان در این شهرستان به مناسبت هفته دولت، از طرحهای شاخص در این زمینه به ساختمان راهداری بافق، سالن چند منظوره هلال احمر و مجتمع فرهنگی هنری شهرستان اشاره کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بافق ، افتتاح ، شهرک صنعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار