استاندار خوزستان با بیان اینکه همکاری‌های لازم با طرف عراقی برای برگزاری بهتر مراسم اربعین حسینی در حال انجام است، گفت: ۴۸ گذرگاه در پایانه مرزی شلمچه و ۲۴ گذرگاه در چذابه برای عبور مرور زائران تعیین شده و در صورت تراکم جمعیت قابلیت اضافه کردن ۲۴ گذرگاه دیگر در ۲ پایانه مرزی وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶ 22 August 2022

صادق خلیلیان روز یکشنبه ۳۰ مردادماه درخصوص دیدار با استاندار بصره عراق در پایانه مرزی شلمچه به منظور هماهنگی‌های لازم برای برگزاری بهتر مراسم اربعین حسینی، اظهار کرد: لازم بود که مسئولین ۲ کشور هماهنگی‌های لازم برای تسریع و تسهیل عبور و مرور زوار را انجام دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خوزستان، وی افزود: امکانات خوبی در پایانه مرزی شلمچه و چذابه آماده شده و پیش‌بینی ما این است حدود ۲ میلیون زائر مرزهای خوزستان را برای شرکت در مراسم اربعین حسینی انتخاب کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پارکینگ‌ها، مواکب و گذرگاه‌های مرزی آمادگی لازم را دارند، گفت: ۴۸ گذرگاه مرزی در شلمچه و ۲۴ گذرگاه در چدابه برای عبور و مرور زائرین آماده شده و قابلیت اضافه شدن ۲۴ گذرگاه نیز در ۲ مرز وجود دارد تا اگر تراکم جمعیت بالا بود دچار مشکل نشویم.

وی عنوان کرد: همکاری‌هایی در ۲ طرف مرز بین ایران و عراق و با حسن نیت هر ۲ دولت در حال انجام است تا براساس این هماهنگی‌ها اربعین حسینی به بهترین شکل انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار