معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این سازمان توانسته ۲۳ درصد مهارت را در محیط کسب و کار با هدف اشتغال آفرینی برای افراد جویای کار افزایش دهد.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ 24 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمدرضا شاه پسند روز چهارشنبه در نشست شورای مهارت استان مرکزی افزود: ۵۸ درصد مهارت‌آموزان این سازمان با برنامه ریزی مدون انجام شده وارد بازار کار، چرخه تولید و اشتغال می‌شوند.
وی اظهار داشت: ۵۲ درصد از ورودی‌های حوزه مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه ای کشور، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که این نشان می‌دهد در حوزه آکادمیک قابلیت‌های حرفه ای برای ورود به بازار کار در افراد ایجاد نمی‌شود.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با اشاره به اجرای طرح «کهاد»، ادامه داد: در این طرح که با تعامل وزات علوم و سازمان فنی و حرفه ای اجرا می شود، دانشجویانی که درحال تحصیل هستند، مهارت لازم را برای ورود به بازار کار کسب می‌کنند.
شاه پسند افزود: اولویت اول در این طرح، تناسب مهارت ارایه شده با رشته تحصیلی دانشجو و اولویت دوم را تناسب آموزش‌ها با علایق دانشجویان است.
وی تاکید کرد: طرح «نخلستان» نیز با رویکرد مهارت آموزی به فارغ التحصیلان دانشگاهی در این سازمان اجرا می‌شود که در این طرح افرادی که ایده ای دارند، در راستای ایده‌های خود آموزش می‌بینند.
وی اظهار داشت: براساس ارزیابی ملی اشتغال،۵۷ درصد افراد جویای کار با مهارت لازم جذب یک حرفه در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌شوند.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: افراد در محیط‌های کسب و کار واقعی علاوه بر مهارت، بنگاه‌داری، ارتباط با ارباب رجوع، دخل و خرج را فرا می‌گیرند.
شاه پسند در ادامه افزود: اشتغال، تضمین کننده جلوگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی است و زیربنای اشتغال، مهارت به شمار می‌رود.
وی اظهار داشت: ارایه برنامه‌های تکمیلی مهارت در دستور کار این سازمان قرار دارد تا با به روز کردن آموزش‌ها، فرصت برای اشتغال‌های جدید متقاضیان فراهم شود.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مراکز جوان و بین کارگاهی در استان مرکزی می‌تواند با استفاده از ظرفیت صنعتی این استان توسعه پیدا کند.
شاه پسند افزود: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای، بازوی اجرایی سازمان فنی و حرفه ای هستند و در آینده، حوزه آموزش در اختیار این بخش خواهد بود.
وی اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای ۵۰۷ شغل را برای گروه‌های آسیب پذیر شناسایی کرده که شامل مشاغل کم سرمایه با رویکرد مهارت محور است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت گفت: جوانان به مهارت و اشتغال نیاز دارند تا بتوانند برای آینده خود و جامعه برنامه‌ریزی داشته باشند.
حسن میرزاخانی افزود: جوانان با داشتن شغل اعتماد به نفس خواهند داشت و جوان توانمند و شاغل، تشکیل خانواده می‌دهد و جوان‌سازی جامعه شکل خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: لازم است آزمایشگاه مرجع استان مرکزی در دستور کار متولیان قرار گیرد تا از استان به عنوان نمونه (پایلوت) کشور استفاده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: اکنون در برخی واحدهای تولیدی در شهرهای اراک، خمین و شازند کمبود نیرو انسانی ماهر وجود دارد که برنامه‌ریزی برای این مهم در دستور کار قرار گرفته است.
میرزاخانی افزود: موانع قانونی در اجرای طرح استادکار باید در سطح کشوری برطرف شود تا از این ظرفیت برای کسب مهارت و اشتغالزایی جوانان استفاده شود.
وی اظهار داشت: ضروری است تا مشاغلی که در آینده، جامعه به آنها نیاز دارد مورد شناسایی قرار گیرند و باید در این مهم از ظرفیت نخبگان و دانشجویان استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: اکنون بسیاری از مشاغل مورد پسند قشر جوان نیست و نگرانی در تامین نیروهای تعمیراتی وجود دارد که باید فنی و حرفه‌ای در این مهم تدبیر لازم را اتخاذ کنند.
اختصاص ۱۲۸ میلیارد تومان در سفر رییس جمهوری به استان در حوزه آموزش فنی و حرفه ای

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: آموزش‌های مهارتی راه نجات کشور در حوزه اشتغال و کارآفرینی است.
حمیدرضا رستمی افزود: اهداف چشم‌انداز شورای مهارت استان شامل استفاده از فضای آموزشی، گسترش مهارت حرفه‌ای، ارتقای توان مهارتی در استان و دریافت نیازهای آموزشی سازمان‌ها است.
وی اظهار داشت: استان مرکزی امسال با حمایت دولت سیزدهم در پنج طرح شامل راه اندازی کارگاه اقتصاد دیجیتال، پارک آموزشی انرژی و محیط زیست، راه اندازی دپارتمان متالوژی، استفاده از فناوری نانو در صنعت ساختمان و راه اندازی کارگاه هوش مصنوعی برنامه‌ریزی دارد.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: آموزش سربازان وظیفه در فرصت ۲ ساله در یگان‌های نظامی استان در حال انجام است تا با کسب یک مهارت، زمینه ورود به بازار کار بعد از خدمت وظیفه فراهم شود.
رستمی افزود: در این دوره‌های آموزشی تلاش می‌شود مهارت‌ها براساس نیاز روز انجام شود و در کارگاه محیط کسب و کار واقعی مورد استفاده قرار گیرند.
وی اظهار داشت: ۱۲ هزار کارآموز در بخش‌های آموزشی دولتی و خصوصی مراکز فنی و حرفه‌ای استان خدمات آموزشی دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار