معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان ایلام:
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان ایلام گفت: پسماند کل استان شهری و روستایی ۷۸۷ تن در روز است که از این میزان ۵۴۲ تن در بخش شهری و ۲۴۵ تن در بخش روستایی تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ 31 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی ایلام بیان داشت: عملکرد یکساله ی محیط زیست در سه بخش هوا، آب و خاک است که برای مهار ریزگردها و کانون‌های گرد و غبار سالانه چند میلیون هکتار در کل کشور نهالکاری می‌شود.

وی افزود: از سال ۹۰ تاکنون در استان ایلام تقریبا ۶۰ هزار هکتار نهالکاری انجام گرفته است و سعی کردیم از گونه های بومی منطقه که نیاز کمی به اب داشته باشد و آسیب رسان نباشد کاشت کنیم.

معاون محیط زیست بیان کرد: ۸ ایستگاه سنجش گردوغبار داریم که در این ایستگاه ۷۳ روز تا امروز الودگی داشتیم ۵۳ روز هشدار، ۵ روز اضطراری و ۱۵ روز بحرانی به ثبت رسیده است.

محمدی گفت: آلودگی در ایلام فقط آلودگی گرد و غبار است و با وجود کارخانجات و پتروشیمی آلودگی گاز نداریم.

وی افزود: در بخش هوا ۱۶ واحد آلودگی داشته‌ایم از جمله صنایع نفت و گاز و سیمان ایلام که کارخانه سیمان به خاطر فرسودگی سیستم فیلتر جز این ۱۶ واحد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۱۱۴۵ مورد پایش صنایع در سطح استان داشتیم که نمونه برداری و رصد و بازدید میدانی شدند.

وی ادامه داد: ۵۸ مورد نمونه برداری از اصحاب صنایع داشته ایم و ۱۷۵ مورد خود صنایع خوداظهاری آلودگی داشته اند.

معاون محیط زیست تصریح کرد: در بخش آب ۶ تصفیه خانه در ۶ شهر بزرگ داریم که به صورت آنلاین و سایر صنایع مانند کشتارگاه به صورت آفلاین چک میشوند.

محمدی ادامه داد: تصیفه خانه ایلام به دلیل تکمیل نبودن فاز دو دارای آلودگی است، درخصوص پایش منابع آب استان ۲۳ ایستگاه داریم که منابع اصلی اب چک میشوند.

وی افزود: پسماند کل استان شهری و روستایی ۷۸۷ تن در روز است که از این میزان ۵۴۲ تن در بخش شهری و ۲۴۵ تن در بخش روستایی تولید می‌شود؛ از این میزان در شهر ایلام روزانه ۲۲۰ تن پسماند تولید می‌شود؛ سرانه پسماند در شهر ۱/۲۷ است این در حالی است که در کل کشور حتی تهران زیر یک است.

محمدی در پایان گفت: ایلام تنها استانی است که به دلیل نبود سرمایه گذار کارخانه بازیافت ندارد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار