سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: به زودی انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 05 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، گودرز صادقی عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ملی حرکت در دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی دانشگاه اظهار کرد: در جامعه امروز مدرک گرفتن امتیازی ندارد، بلکه چگونگی مدرک گرفتن از لحاظ نوع دانشگاه، معدل و... دارای امتیاز است.

وی با بیان اینکه انسان باید در زندگی دارای الگوریتم‌های مختلفی باشد، تصریح کرد: دانشجویانی که در انجمن‌های علمی فعالیت می‌کنند، تجربه خوبی به دست می‌آورند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه باید به فکر رقم زدن آینده بهتر برای خود و جامعه باشیم، گفت: وظیفه‌ای که به هر یک از ما داده شده باید به نحوه احسن آن را انجام دهیم و از فرافکنی پرهیز کنیم.

صادقی از ایجاد انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی تا پایان ترم جاری خبر داد و تاکید کرد: به اعضای این انجمن کارت فارغ‌التحصیلی هوشمند با اعتبار مشخص نیز داده می‌شود.

وی وضعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی را مناسب و مطلوب عنوان کرد.

صادقی با بیان اینکه کسب مهارت باید از اولویت‌های ویژه دانشجویان باشد، افزود: با توجه به اینکه اردبیل به عنوان استان پایلوت طرح توانمندسازی و اشتغال‌آموزی انتخاب شده است باید در ایران آزاد، آباد و رو به پیشرفت اقدام به مهارت‌آموزی کنیم.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه جشنواره حرکت حاصل تلاش یک سال فعالیت علمی دانشجویان است، بیان کرد: انجمن‌های علمی نهالی هستند که در سال 78 تصویب و ابلاغ شده‌اند.

محمدرضا مولایی با بیان اینکه هم اکنون دو هزار انجمن علمی در دانشگاه‌های سراسر کشور و 41 انجمن علمی در دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: تعداد انجمن‌های علمی در دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه انجمن‌های علمی در تولید، انتقال و اشاعه علم تلاش می‌کنند، ادامه داد: امید می‌‌رود در سال تحصیلی جدید برای هر رشته، یک انجمن علمی در دانشگاه محقق اردبیلی داشته باشیم.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه با بیان اینکه 1.5 درصد از تولید علم دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد: طبق سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در منطقه آسیای غربی رتبه اول علم و فناوری را در سال 1404 به دست آورد.

وی ساخت دستگاه شبیه‌ساز باران و برخی پروژه‌های تحقیقاتی را از جمله مهمترین دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشگاه عنوان کرد و گفت: امید می‌رود انجمن‌های علمی دانشگاه در تولید علم با برند دانشگاه محقق اردبیلی در سطح کشور مطرح باشند.

در این مراسم از انجمن‌های علمی و دانشکده‌های برتر دانشگاه تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار