مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این مرکز با بسیج تمام امکانات، تجهیزات و نیروهای خود برای خدمات رسانی به زایران اربعین حسینی به حالت آماده باش درآمد.
کد خبر: ۱۰۶۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷ 05 September 2022

عارف شرهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی اورژانس ۱۱۵ خوزستان در پنج شهر مبادی ورودی به استان شامل اندیمشک، دزپارت، هندیجان، بهبهان و اندیکا گفت: ۴۰ دستگاه آمبولانس از اندیمشک تا مرز چذابه تدارک دیده شده، و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس و ۲ فروند بالگرد در مناطق شلوغ و پرتردد خوزستان برای خدمات رسانی به زایران اربعین حسینی مستقر هستند.

وی افزود: یک سالن با عنوان اتاق سرد با ۷۰ تا ۱۰۰ متر مساحت با پنج دستگاه کولر نو نیز برای افراد گرمازده در چذابه آماده شده تا کنترل پزشکی و مداوای زایران گرما زده صورت گیرد.

شرهانی ادامه داد: کشیک روزانه شامل چهار پزشک، هشت پرستار، ۲ ماما، ۱۵۰ تکنسین فوریت ‌ای پزشکی از سراسر کشور و ۱۰۰ کارشناس بهداشت در مسیر زایران اربعین تعیین شده که تمام تدابیر ایمنی و امنیتی برای آنها تدارک دیده شده است.

 

توصیه به زایران برای جلوگیری از گرما زدگی

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با توجه به گرمی هوا به زایران توصیه کرد: درمعرض آفتاب قرار نگیرند، کلمن آب یخ همراه داشته باشند، در هر ایستگاه توقف کرده و دست و صورت خود را بشویند و لباس آزاد و نخی بپوشند.

وی اضافه کرد: زایران وسایل اضافی و سنگین حمل نکنند، نوشیدن آب را فراموش نشود، چفیه، عینک و کلاه همراه داشته باشند، از نوشیدن نوشابه و مواد کافیین دار اجتناب کنند و همچنین سرعت و سبقت راننده‌ها را تذکر دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اعلام کرد: بیمارستان‌های نفت و طریق القدس بستان با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر، در آماده باش کامل هستند.
دکتر محمد حسین سرمست با اشاره به گرمای هوا و بیماری‌های ویروسی آبله میمونی و کرونا و همچنین بیماری التور که مواردی از آن در خوزستان مشاهده شده است، گفت: تیم‌های کارشناسی بهداشت با گرایش‌های محیط، مبارزه با بیماری‌ها، پیشگیری از بیماری‌ها و ... به زایران خدمات ارایه می‌دهند و مراقبت سندرمیک به صورت جدی انجام خواهد شد.

مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند. بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمشی اربعین حسینی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار