نماینده ولی فقیه در جمع مربیان پرورشی
نماینده، ولی فقیه در استان : ارزش هدایت به گونه‌ای بالا است که قیمت ندارد بنابراین یک مربی و معلم، دانش آموزی در اختیار دارد که باید هدایت و تربیت شود ضمن اینکه این دانش آموزان کافر نیستند و حتما آموزش پذیرند.
کد خبر: ۱۰۶۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ 06 September 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید نصیر حسینی در کارگاه آموزشی توانمندسازی و دانش افزایی معاونین و مربیان پرورشی و مشاوران مدارس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، گفت: همه این نظام عالم که خلق شده است، با محوریت انسان به عنوان اشرف مخلوقات بوده، البته با محوریت انسانی که حیات و مماتش برابر همه انسان‌ها است.
آیت الله حسینی افزود: نفس انسانی در پیش درگاه خداوند اینقدر منزلت دارد که می‌فرماید کشتن یک نفس بیگناه مثل کشتن همه انسان‌ها است و بر عکس احیای نفس یک انسان نجات همه انسان‌ها است، اما این نفس منظور همه انسان‌ها نیست بلکه منظور انسانی است که با فکر تولیدی و افکار الهی زندگی می‌کند
وی ادامه داد: فرهنگیان متولیان تربیت انسان‌ها هستند. اولیا، پیامبران و حکما خیلی زحمت برای رسیدن انسان به این نقطه کشیدند، اما می‌بینیم رفتار‌ها آنگونه که باید متناسب با اصول اعتقادی نیست.
آیت الله حسینی گفت: در بحث حیات مادی ما به عنوان انسان نمی‌توانیم زنده کنیم. گاهی فرد از حق قصاص می‌گذرد و یا یک بیمار در شرف موت را با یک درمان نجاد می‌دهیم اینگونه موارد از مصادیق احیای نفس است.
وی افزود: یک مفهوم احیای حیات، معنوی و توحیدی است مثلا در جنگ قبل از کشتن موعظه و نصیحت باید کرد شاید حتی یک نفر به حق روی بیاورد و از کشتن وی جلوگیری شود.
نماینده، ولی فقیه در استان گفت: ارزش هدایت به گونه‌ای بالا است که قیمت ندارد بنابراین یک مربی و معلم، دانش آموزی در اختیار دارد که باید هدایت و تربیت شود ضمن اینکه این دانش آموزان کافر نیستند و حتما آموزش پذیرند.
آیت الله حسینی ادامه داد: اگر ما خود کار را خراب نکنیم بیشتر این دانش آموزان پاک هستند و در خانواده‌هایی که پدر و مادر شیعه و معتقد هستند زندگی می‌کنند ، اما گاهی رفتار‌های غلط این دانش آموزان را به بیراهه می برد.
وی گفت: ما در نهایت غنای فرهنگی یعنی در مسیر مسایل تربیت اسلامی قرار داریم و چیزی بالاتر از این احکام موجود نیست، چون آن چه که ما داریم از ناحیه وحی است که در ریز‌ترین مسائل زندگی هم احکام دارد.
آیت الله حسینی ادامه داد: برخی احکام که به جزئی‌ترین امور زندگی می‌پردازد حدود یک هزار و ۴۰۰ سال پیش با ظرافت و حکمت بیان شده است و نمی‌توان گفت چیزی بالاتر از این احکام وجود دارد.
وی افزود: مربیان تربیتی باید با افتخار احکام شرعی رابه دانش آموزان یاد دهند باید افتخار کنیم که شیوه زندگی اهل بیت را به دانش آموزان بگوییم و بیاموزیم. باید شاکر باشیم بر سر سفره اهل بیت هستیم و از جهالت‌ها رهانیده شده ایم.
نماینده، ولی فقیه در ادامه خطاب به مربیان و معاونین پرورشی مدارس گفت: تربیت باید عملی باشد. به دانش آموزان نگویید بروید وضو بگیرید و نماز بخوانید! نگویید چادر و حجاب داشته باشید بلکه وضو بگیرید و بروید نمازخانه و بگویید بیایید. در آموزش مسائل تربیتی بگویید ما رفتیم شما هم بیایید. یکی از مصادیق امور تربیتی نماز است که باید در این زمینه برنامه داشته باشید.
آیت الله حسینی گفت: اگر وزیری، مدیری، رئیس جمهوری و هر شخصی به هر عنوانی برسد، زیر دست شما پرورش یافته است و خوب و بد ان از تربیت آن‌ها در دوره دانش آموزی شکل گرفته است.
نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در پایان تاکید کرد: برای مقاومت انقلاب، انقلاب بزرگ جهانی و تکامل یافته دانش آموزان خوب تربیت شوند و رسالت آن بر عهده مربیان است و این رسالت بسیار خطیر و سنگین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار