یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان برای نگهداری از عرصه‌های طبیعی نیازمند همکاری و گزارش تخلفات از سوی شهروندان است.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ 10 September 2022

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع را وظیفه همگانی دانست و گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که هر گونه تخریب، تصرف یا آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها را از طریق شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند تا جلوی نابودی این میراث طبیعی گرفته شود.

سرهنگ طاهری سرقت خاک از مناطق شرقی شهرستان اصفهان را از معضلات مهم این مناطق عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ فقره سرقت خاک از شرق اصفهان حین ارتکاب جرم شناسایی و کامیون و ادوات آن‌ها توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه خاک شرق اصفهان برای کوره‌های تولید گچ و آجر اطراف این کلانشهر سرقت می‌شود، افزود: برداشت سطحی خاک و برهم زدن بافت آن باعث می‌شود که با کمترین وزش باد، خیزش گردوغبار هوای شهر اصفهان و دیگر نقاط اطراف را آلوده کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان تایید کرد: همچنین با توجه به مصوبات پیشین، کوره‌های گچ و آجر باید به خارج از شعاع ۵۰ کیلومتر شهر اصفهان انتقال یابند که این مهم نیازمند ورود جدی مسئولان استان است.

سرهنگ طاهری در ادامه گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸ تُن چوب و ۵ تُن زغال بلوط و تاغ کشف و ضبط شد که با توجه به افزایش آگاهی شهروندان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به تشکیل ۵۴ فقره پرونده و دستگیری ۵۰ نفر در زمینه قاچاق چوب افزود: طبق قانون جدید قاچاق کالا، مجازات‌های سخت‌تری برای متخلفان و سوداگران طبیعت در نظر گرفته شده که بر اساس آن امکان مصادره خودرو متخلف به نفع دولت نیز وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان تاکید کرد: فروشگاه‌ها و خُرده فروشان نیز بر اساس قانون مجاز به خرید و فروش زغال جنگلی نیستند و جرم محسوب می‌شود.

سرهنگ طاهری با بیان اینکه در سال گذشته طی ۴۱ فقره آتش سوزی ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی و مراتع سوخت، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون طی هشت فقره آتش سوزی ۱۰ هکتار از مراتع استان طعمه حریق شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش بسیار چشمگیری ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: تجهیزات اطفاء حریق مورد نیاز یگان حفاظت استان اصفهان تأمین و تعدادی نیز به شورا‌ها و دهیاری‌های روستایی که خطر آتش سوزی در مراتع آن‌ها بیشتر است، تحویل داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار