استاندار در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی؛
اصفهان در آینده برای پیشرفت و توسعه، مسیری بجز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان ندارد.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 11 September 2022

استاندار اصفهان در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان اصفهان به اهمیت شکل گیری سامانه رصد فناوری استان اشاره کرد و گفت: وظیفه راه اندازی این سامانه برعهده هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری استان است که باید با استفاده از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته خواهد شد این سامانه را راه اندازی کنیم.
سیدرضا مرتضوی با اشاره به اهمیت تغییر کاربری کارخانه ریسباف و تبدیل آن به موزه در طرح تفصیلی شهر اصفهان افزود: پیش از این مذاکراتی برای ایجاد یک موزه در حد و اندازه‌های شهر اصفهان اجراشده، اما با توجه به کاربری این مجموعه پیشنهاد شده که این محل را به کارخانه نوآوری تبدیل شود.
رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: مصوبات جلسه دولت و بخش خصوصی استان پنج محور اصلی داشت که در درجه اول مشارکت و تکلیف اتاق در رابطه با موضوعات مُصوب بالادستی شورای‌های استانی، قرارگاهی و شورای تامین بود.
مسعود گلشیرازی افزود: مصوبه دوم در رابطه با نظام نامه رصد خانه پایش دانش بنیان استان بود که مقرر شد تمامی دستگاه‌های عضو دبیرخانه در این زمینه مشارکت کنند تا ۱۸ شاخصی را که در این زمینه تعریف شده را بارگذاری کنند و با محوریت دبیرخانه کریدور علم و فناوری این رصد خانه راه اندازی شود.
وی گفت: سومین مصوبه این جلسه در مورد نحوه فعالیت نمایشگاه قدیم در مجاورت پل شهرستان بود که مقرر شد با محوریت استانداری، شهرداری و اتاق بازرگانی و شرکت آب منطقه‌ای بهترین سازو کاری که به نفع فضای کسب و کار و اقتصاد استان است، رقم خورد.
گلشیرازی افزود: پیشنهاداتی در رابطه با قانون جدید جهش دانش بنیان هم شد که انجمن‌ها و تشکل‌ها نظراتی در این زمینه داشتند که درنهایت کلیت آن تصویب شد.
رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با اشاره به بخشنامه‌هایی درباره نحوه ترخیص و واردات ماشین آلات، گفت: مقرر شد با محوریت گمرک و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و با محوریت استاندار رایزنی‌های لازم با سازمان امور مالیاتی انجام شود تا موضوع ارزش افزوده ورود ماشین آلات که پیش از این با استفاده از چک انجام می‌شد به روال قبلی برگردد و فعالان اقتصادی بتوانند فعالیت‌های خود را پیش ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار