کد خبر: ۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ 26 January 2015
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندایر البرز با اعلام اینکه برای کاهش مشکلات آلودگی هوا در کلانشهر کرج نیاز به محدودیت و ممنوعیت نیست ،گفت: با توسعه حمل و نقل عمومی در این کلانشهرمی توان بسیاری از مشکلات دراین زمینه را مرتفع کرد.
 به گزارش ایرنا هیربد معصومی در کارگروه محیط زیست و کاهش آلودگی هوا استان البرز افزود: یکی از نیازهای اساسی مرکز استان البرز (کرج) راه اندازی دو خط شمال – جنوب و غرب به شرق اتوبوسرانی بصورت خط ویژه بی آر تی است .
وی با اعلام اینکه نمی توان خطوط مترو را برای این دو بخش به دلیل زمان بر و گران بودن پیش بینی کرد، ادامه داد: نیازی به محدودیت ها و ممنوعیت هایی نظیر اجرای طرح زوج و فرد در این کلانشهر نیست و مشکل آن با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مرتفع می شود.
معصومی با اشا ره به مطالعات جامع حمل ونقل و ترافیک شهر کرج گفت: این طرح دارای مشکلاتی بود که در شورای عالی ترافیک کشور تصویب نشد و با پیگیری آن امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر آن را اجرایی کنیم .
وی خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد جمعیت استان البرز در شهر کرج هستند و باید توجه بیشتری به این کلانشهر و رفع مشکلات آن داشت .
معصومی درباره تعطیلی روزهای پنج شنبه درجمع اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: متاسفانه کرج به علت نزدیکی به تهران تنها از معایب آن بهره می برد و با تدابیر ویژه به لحاظ اقتصادی و اجتماعی باید این تعطیلی را توجیه پذیر کرد .
وی تاکید کرد: بنابراین باید تمام جهات این موضوع بررسی شده و درصورت امکان تنها برای شهر کرج در ابتدا اجرایی شود.
معاون استاندار البرز درخصوص طرح زوج و فرد نیز دراین استان گفت: این طرح باید مطالعات لازم بر روی آن انجام گیرد و اجرای آن در اسفند ماه پس از مطالعات پیشنهاد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار