فرماندار ساری با اشاره به در پیش بودن سفر دولت به استان مازندران، گفت: چالش خشکسالی مرکز مازندران در سفر دولت به استان برطرف شود.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 06 October 2015
به گزارش تابناک مازندران چاز ساری به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، جواد واحدی با اشاره با اینکه روستاها در شکل‌گیری اقتصادی و اجتماعی شهرها تاثیرگذار بوده و زیرساخت‌های روستایی از سرمایه‌های عمومی، اقتصادی و اجتماعی روستاها است، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های اجتماعی, فیزیکی و نهادی باعث بهبود شرایط و کیفیت زندگی و معیشت مردم محلی و ارتقای کارایی زندگی اجتماعی و اقتصادی آنان خواهد شد.
وی افزود: منظور از ایجاد, توسعه و نگهداری زیرساخت‌های روستایی, صرفاً تزریق نهاده‌های سرمایه‌ای به یک جامعه با تولید سنتی نیست, بلکه هدف ایجاد ساز و کارها, نهادها و مدیریت جدیدی است که در عمل نیازمند مشارکت وسیع روستاییان است.
فرماندار ساری با اشاره به اینکه در بسیاری از تولیدات زراعی و باغی مقام اول تا چهارم را مازندران دارد، افزود : شهرستان ساری در مرکبات رتبه اول، برنج رتبه دوم، جوجه یکروزه رتبه اول،گوشت مرغ رتبه دوم، شیرخام رتبه سوم را دارد.
وی تصریح کرد: این موفقیت‌ها در شرایطی بوده که زیرساخت های تولید در آمادگی تولید انبوه در بخش کشاورزی را ندارد.
وی با اعلام اینکه زیرساخت‌های تولید با موجودی محصولات برای ارتقای تولیدات فاصله دارد، گفت: ضرورت نگاه ویژه و تجدید نظر برای احیا ظرفیت تولیدی بخش کشاورزی حتمی است.
واحدی با اشاره به اینکه مازندران رتبه برتر تولید مرکبات در کشور و شهرستان ساری در استان را دارد،گفت: ظرفیت تولید این محصول در اراضی شیب‌دار در شهرستان وجود دارد و باید از زمین‌های مستعد بهینه استفاده و بهره وری کرد.
فرماندار با اشاره به اینکه در راستای توسعه باغات در اراضی شیبدار در بخش‌های چهاردانگه، دودانگه و کلیجان رستاق  برای 2500 هزار هکتار مطالعه و در حال اجرا است،افزود: در حال حاضر 100 هکتار زمین‌های شیبدار تبدیل به باغ شده است.
وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر، گفت: کاهش رواناب‌ها، کاهش ذخیره آب مخازن سدها، افت سطح آب‌های زیرزمینی، گرمای بی‌سابقه همگی نشان از تغییر شرایط اقلیمی و خشکسالی دارد.
واحدی افزود: با توجه به ظرفیت خوب آب استان متاسفانه در تابستان کم بارش با چالش خشکسالی مواجه شدیم، در حال حاضر تنها هفت درصد رواناب در مازندران ذخیره می‌شود و تولید استان وابستگی مستقیم به جریان به‌هنگام رودخانه ای دارد و در کنار مدیریت مصرف، مهار آبهای سطحی به‌عنوان راهبرد اصلی تأمین آب پایدار برای سرزمین خشک و گرم ایران  باید نگاه ویژه و جدی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار