کد خبر: ۱۰۷۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ 11 October 2022

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

فصل پاییز آب و هوای خوزستان وضعیت خوبی به خود گرفته و حال و هوای بهاری گرفته است، خانواده‌ها کم کم کولر‌های گازی پرسر و صدا را خاموش کردند.

بازار و پارک، سینما و فضای سبز میزبان جمعیتی است که گرما و شرجی خلاص شده اند و در هوایی خوش قدم زدن، خرید کردن، ورزش کردن را انتخاب کردند.

زیبایی بصری شهر با فضای سبز، گل و گیاه، درخت و درختچه نمایان است در شهر اهواز هرس فضای سبز و شکل و فرم دهی درختان در فصل پاییز انجام می‌شود.

همگی ما از تاثیر مثبت فضای سبز بر زیبایی بصری فضا و حتی روح و روان کاربران آن فضا آگاهیم، عدم مدیریت فضای سبز شهری تاثیر مهمی بر ایجاد این مشکل دارد، پارک‌ها و فضای سبز را می‌توان در زمره مراکز تأمین‌کننده بهداشت و جان و روان قرار داد.

درختان، درختچه‌ها، پیچ‌های زینتی، گیاهان پوششی وگل‌های یکساله وچند ساله غالباَ مهمترین عناصر در محوطه سازی و طراحی فضای سبز به شمار می‌روند، در اغلب شهر‌های بزرگ مناطق خشک، کمبود آب عامل اصلی محدود کننده توسعه فضای سبز می‌باشد. باید در انتخاب نوع و پوشش گیاهی مناطق مختلف دقت شود. درختان و درختچه‌هایی که نیاز آبی بسیار پایینی دارند باید مورد توجه قرار بگیرند.

کشور از نظر گونه‌های گیاهی غنی است در استان خوزستان که شرایط آب و هوایی گرم و خشکی دارد باید به طور ویژه به موضوع انتخاب نهال، درخت و گیاه برای کاشت و توسعه فضای سبز داشته باشیم، می‌توانیم از گیاهان بومی و خودرو برای فضای سبز استفاده کنیم.

اهمیت فضاهای سبز در محیط زیست و کیفیت زندگی شهری به طور واضحی رو به افزایش است، داشتن شهری مدرن، و زیبایی بصری نیازمند فضای سبز باکیفیت است و اکنون که در خوزستان شرایط آب و هوایی متعادل شده است می توان به توسعه فضای سبز پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار