مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان البرز با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۵۰ درصد بازرسی ها از نانوایی های استان صورت گرفته است، گفت: در ۷۵.۸ درصد بازرسی از نانوایی ها با تخلف روبرو بوده ایم.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ 12 October 2022

تنور داغ تخلفات نانوایی های البرز

به گزارش «تابناک البرز» داریوش یوسفی افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۹ هزار و ۸۷۲ مورد بازرسی از صنوف مرتبط با کشاورزی انجام شده که در این بازرسی ها  ۲ هزار و ۳۳۲ گزارش تخلف ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از نظر نوع تخلف، گرانفروشی با حدود ۳۰ درصد، کم فروشی با ۲۲ درصد و عدم درج قیمت با ۱۷ درصد، بالاترین نوع تخلفات را به خود اختصاص داده اند، افزود: در حوزه کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و سایر محصولات کشاورزی به خصوص آرد و نان است؛ که بارزترین تخلف ها در حوزه آرد و نان بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه تمام گزارش های دریافتی در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی ثبت شده و به اداره کل تعزیرات استان ارجاع می شود، تصریح کرد: از نظر صنفی در بازرسی از نانوایی ها ازهر سه بازرسی در صنف نانوایان یک مورد تخلف ثبت شده و رتبه های بعدی در تخلفات ثبت شده مربوط به فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای با ۵.۳ درصد و میوه و تره بار و خواربار فروشی ها با حدود چهار درصد می باشند.

وی ضمن قدردانی از نانوایان زحمت کش و درستکار با بیان اینکه بیشترین تخلف در نانوایی ها مربوط به نوع کم فروشی( کاهش وزن چانه) و گرانفروشی است، گفت: افزایش بدون ضابطه بهای اجاره داری و مباشرت در نانوایی ها، افزایش هزینه های تولید نان از جمله دستمزد کارگری و افزایش تعرفه های انرژی است.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه با نصب دستگاه های کارتخوان جدید و ثابت بودن قیمت نان در نانوایی های یارانه یک و ۲، تخلف گرانفروشی کاهش یافته، افزود: متأسفانه کم فروشی افزایش معنا داری پیدا کرده و با عنایت به نکات ارائه شده به جهت جلب بیشتر مشارکت شهروندان در نظارت، تأکید می شود که می بایست در هنگام خرید نان، دستگاه کارت خوان در معرض دید مشتریان قرار گیرد و خریدار  تعداد نان را انتخاب نموده و رمز خود را وارد نماید.

یوسفی در خصوص نوسانات قیمت مرغ گرم در بازار اظهار داشت: با توجه به نوسانات قیمت مرغ گرم در بازار و افزایش قیمت این محصول که بالاترین میزان مصرف را در اقلام پروتئینی به خود اختصاص داده، افزایش قیمت نهاده ها و تغییر تامین خوراک طیور از ارز ترجیهی به ارز نیمایی اصلی ترین دلیل افزایش قیمت مرغ گرم بوده است.

وی ادامه داد: از طرفی واحدهای تولیدی مرغ گوشتی استان فقط تامین کننده حدود ۱۷ درصد از میزان مصرف استان بوده و مازاد نیاز می بایست از خارج از استان ازجمله استان های گیلان، گلستان، زنجان ، قزوین، مازنداران و تهران تامین شود که کاهش واردات این کالا از استان های هم جوار یکی دیگر از دلایل اصلی نوسان قیمت این محصول پرمصرف است.

یوسفی اضافه کرد: در ۲ هفته اخیر با تمهیدات اندیشیده شده قیمت مرغ گرم از ثبات نسبی برخوردار شده، به علاوه با توزیع قابل توجه مرغ منجمد با قیمت ۴۸ هزار تومان و کیفیت مناسب، کاستی مرغ گرم تا حدود زیادی جبران شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان البرز ضمن قدردانی از همراهی مجموعه اداره کل تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف افزود: هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های ذیربط وجود دارد و بازرسان در گشت‌های مشترک به صورت منظم و مستمرحضور دارند.

وی با بیان اینکه مردم همواره چشم بیدار و مشوق و پشتیبان جهادکشاورزی در تکالیف نظارتی بوده اند، ضمن تشکر از مشارکت و همراهی هم استانی ها در وظایف بازرسی این مدیریت، درخواست می شود تا هر نوع تخلف مشاهده شده را به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار