مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر بر لزوم توجه ویژه به بافت ارزشمند پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) تاکید کرد
کد خبر: ۱۰۷۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴ 13 October 2022

به گزارش تابناک قم، میلاد امینی در جلسه ستاد راهبری صندوق توسعه حرم‌های مطهر که در سالن جلسات دفتر معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بافت پیرامون حرم، بافت ارزشمندتری نسبت به سایر بافت‌ها است و به همین منظور احیای این بافت‌ها نیازمند سرمایه‌های بیش‌تری است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های توسعه شهری بر عهده شهرداری‌ها است، مطرح کرد: این بافت‌ها جزو محدوده‌های شهری بوده که تکلیف مازادی بر عهده شهرداری‌ها دارد.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر ادامه داد: دولت نیز اراضی 48 هکتاری پردیسان را به‌منظور حمایت از اجرای طرح و مشارکت دستگاه‌ها در اختیار استان قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه این اتفاق به دلیلشان بین‌المللی حرم حضرت معصومه(س) بوده است، عنوان کرد: صندوق نیز در همین راستا تشکیل و در 4 استان زیارتی فعالیت می‌کند.

امینی از ظرفیت‌های حمایتی صندوق در این عرصه یاد کرد و گفت: اگر اطلاع‌رسانی، تبلیغات محیطی و برقراری ارتباط با مالکین، سازندگان و ... از سوی شهرداری‌ها انجام شود، می‌تواند در مسیر توسعه حرم‌های مطهر بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های این صندوق ابعاد مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته‌های راهبری و مشخص شدن دفاتر صندوق در استان‌ها قطعاً حمایت‌ها در هر استان ویژه‌تر خواهد شد که امیدواریم نتایج مطلوبی را نیز دربر داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار