مدیرکل آموزش و پرورش ایلام ؛
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: عمده این افراد کودکان کار و یا عشایر کوچرویی بوده که در مرز جغرافیایی ۲ استان واقع شده و به علت کوچ امکان شناسایی آنها وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۷۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 16 October 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ علی درویشی با ذکر اینکه ۷۳ مدرسه در این استان سه و یا زیر سه نفر دانش آموز دارند و از مجموع این مدارس ۱۰ مدرسه با یک نفر دانش آموز و ۲۸ مدرسه با ۲ نفر دانش اموز فعال هستند ادامه داد: مابقی این مدارس نیز با سه دانش اموز فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان این استان این اداره کل با ایجاد مدارس با جمعیت کم درصدد افزایش نرخ پوشش تحصیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام به میزان پوشش تحصیلی دانش آموزان پایه اول در سطح استان اشاره کرد و نرخ پوشش تحصیل دانش آموزان ورودی به مدارس استان را ۹۸ درصد عنوان کرد که در کشور رتبه نخست را داراست و ادامه داد: تمامی هزینه های تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل که شناسایی شوند توسط این اداره کل تامین خواهد شد.

درویشی در خصوص ۲ درصد دانش آموزانی که زیر پوشش تحصیل قرار ندارند، گفت: عمده این افراد کودکان کار و یا عشایر کوچرویی بوده که در مرز جغرافیایی ۲ استان واقع شده و به علت کوچ امکان شناسایی آنها وجود ندارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار