تودیع و معارفه در پارک علم و فناوری
آئین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر علوم در سالن شهید سلیمانی دانشگاه یاسوج، برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 16 October 2022

آئین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر علوم در سالن شهید سلیمانی دانشگاه یاسوج، برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه یاسوج در ابتدای این آئین ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: آخرین پارک علم و فناوری کشور که راه اندازی شد، مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است ضمن اینکه با توجه به کمبود‌ها و مشکلات فراوان، هر آنچه که الان در این مرکز داریم نتیجه تلاش‌های شخص آقای هاشمی است.
کرمی افزود: عملا چیزی به نام پارک علم و فناوری نداشتیم و هر چه اکنون داریم نتیجه تلاش‌های و زحمت‌های شخص هاشمی است که از وی به دلیل این تلاش‌ها تقدیر می‌کنیم.
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به مراسم تودیع و معارفه، گفت: دکتر فرزین هم که امروز جایگزین دکتر هاشمی می‌شود از جوانان علمی جویای نام است که امیدواریم وی هم در کار خود موفق باشد.
کرمی در پایان اظهار داشت: با توجه به موفقیت و عملکرد خوب دکتر هاشمی از ظرفیت وی در دانشگاه استفاده خواهد شد.

رئیس سابق پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد هم در آئین تودیع خود گفت : در ابتدا تشکیل این مرکز نوآورانه با مشکلات متعددی همراه بود به گونه‌ای که شاید خیلی از دوستانی که برای مدیریت این مرکز هم مطرح شدند، ولی با توجه به اینکه هیچ تجهیزات و امکاناتی نداشت، کسی نمی‌پذیرفت.
سید شمس الدین هاشمی افزود : پس از تلاش‌های زیاد و پیگیری‌های متعدد نهایتا پارک علم و فناوری استان با کمترین امکانات راه اندازی رشد.
وی با اشاره به عدم توجه به این مرکز نزد مسولان، ادامه داد: در سفر رئیس جمهور اصلا پارک علم و فناوری دیده نشده بود که در آن سفر استاندار و نماینده، ولی فقیه کمک کردند که بودجه گرفتیم.
هاشمی گفت: با وجود همه مشکلات، اما تلاش‌های همکاران به گونه بود که سال به سال وضعیت ما بهتر می‌شد و در خصوص اعتبارات به گونه‌ای بود که سالانه شاهد دوبرابر شدن اعتبارات بوده ایم و حتی به تولیدات فناورانه و ایجاد شغل رسیدیم.
وی ادامه داد: اگر زمانی برای زنده ماندن و به رسمیت شناخته شدن تلاش می‌کردیم اکنون دارای ردیف بودجه هستیم و اقدامات روبه جلو انجام می‌دهیم.
رئیس سابق پارک علم و فناوری افزود: به شدت نیازمند فرهنگ سازی در حوزه علم و نوآوری است چرا که از ابتدا حتی همکاران خودمان در دانشگاه چندان توجهی به این مرکز نداشتند.
هاشمی گفت: با وجود همه مشکلات، اکنون در بیشتر نمایشگاه‌ها مشارکت فعال داریم و حتی در یک نمایشگاه فن بازار توانستیم حدود ۷ میلیارد تومان از تولیدات فناورانه فروش داشته باشیم.
وی با اشاره به فعالیت دو مرکز رشد در گچساران و دهدشت، افزود: دو مرکز دیگر در دنا و چرام در مسیر راه اندازی است که مرکز، دنا در مراحل پایانی است، اما مرکز چرام باید با تلاش‌های مدیر جدید و همکاران و همچنین حمایت‌های مسولان استان پیگیری و احداث شود.

هاشمی : تلاش کنیم کن بار فناوران را برداریم نه باری بر دوش آن‌ها بگذاریم

هاشمی با اشاره به این نکته که در زمان کرونا هم از طریق فضای مجازی فعالیت‌های نمایشگاهی را ادامه دادیم، گفت: در نمایشگاه فن بازار تهران با چند شرکت حضور پیدا می‌کنیم و از شرکت‌های برتر بار‌ها از ما نام برده شده است.
وی با ارائه چد پیشنهاد به مدیر جید افزود: تکه تکه بودن مراکز وابسطه به پارک علم و فناوری زینده نیست و به نظر می‌رسد این مراکز باید به صورت یک مجتمع واحد مدیریت شوند ضمن اینکه افزایش واحد‌های فناورانه در دوره جدید می‌تواند از برنامه‌های موثر باشد.
هاشمی در بخش پایانی سخنان خود گفت: قطار پارک علم و فناوری در استان روی ریل است و نباید تنگ نظری کرد. همه دست به دست هم دهیم که این وضعیت به همین صورت ادامه پیدا کند.
وی خطاب به مسئولین هم گفت: باید تلاش کنیم که بار فناوران را برداریم نه باری بر دوش آن‌ها بگذاریم. دوره تقسیم یک نان بین چند نفرگذشته باید نان تولید کرد و بین همه تقسیم کنیم!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار