رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: مشکل آب در قم جدی است و باید آمادگی لازم برای مقابله با آن را داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵ 20 October 2022

به گزارش تابناک قم، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم با اشاره به وضعیت کم آبی استان، جلوگیری از مهاجرت‌های بی مورد، بهینه سازی مصرف آب، تغییر الگوی کشت و بازگشت پساب به چرخه مصرف را از جمله راهکار‌های مقابله با بحران آب اعلام کرد.

وی پیشگیری، آمادگی و پاسخ، بازسازی و بازتوانی را از اهداف سفر به قم بیان کرد و افزود: بررسی مسیر‌های ایجاد بحران سیل آب، جمع آوری آب‌های سطحی و تجهیزات ایمنی در اولویت برنامه‌های استان برای پیشگیری از بحران خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید از بافت‌های فرسوده و سامانه هشدار سیل، گفت: قم از جمله شهر‌هایی است که میزان قابل توجهی بافت فرسوده دارد که هرچه زودتر باید نوسازی یا مقاوم سازی شود.

سید محمد تقی شاهچراغی، استاندار قم نیز در این جلسه خشکسالی، کم آبی و ریزگرد‌ها را کانون‌های بحران در استان قم عنوان کرد و افزود: بحران کم آبی در تابستان امسال به اوج خود رسید به نحوی که برای تامین آب با مشکلات جدی مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: بحران ریزگرد در قم در صورت بی توجهی استان‌های همجوار را نیز درگیر خواهد کرد.

در این بازدید مدیر کل هواشناسی قم کانون ریزگرد را شرق استان عنوان کرد و گفت: روز‌های آلودگی امسال تا کنون ۶۳ روز بوده در صورتی که در طول سال گذشته ۵۸ روز آلوده داشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار