استاندار قم:
استاندارقم با تاکید بر اهمیت و نقش‌آفرینی مشارکت‌های مردمی درمدیریت بحران‌های طبیعی، گفت: مدل ورود و چگونگی تجهیز به همراه آموزش و هماهنگی گروه‌های مردمی باید مورد اهتمام و توجه ادارات‌کل مدیریت بحران باشد.
کد خبر: ۱۰۷۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ 26 October 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی روز چهارشنبه درنشست فصلی مدیران کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور، در قم بیان کرد: افزایش سرمایه اجتماعی و سازمانی، ادارات مدیریت بحران استانی از لازمه‌های مهم در کارآمدی بیشتر مدیریت بحران است.

وی ادامه داد: مدیریت بحران در حوادث جاری و غیرمترقبه جامعه مانند حوادث و اغتشاشات اخیر، کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک و سایر مسائل می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه شخصیت مدیرکل درکارآمدی و نقش‌آفرینی اداره کل مدیریت بحران موثر است، تصریح کرد: مدیریت بحران در کشور ما مظلوم واقع‌ شده‌است؛ اقلیم سرزمینی و جغرافیایی ایران همواره مستعد بروز حوادث طبیعی متعدد است.

وی استفاده از مدیریت علمی و اصل پیشگیری در مدیریت بحران را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: در کنار آمادگی کامل مدیریت بحران، باید همکاری و هماهنگی مطلوبی نیز با سایر دستگاه‌ها مانند آتش‌نشانی، هواشناسی، راهداری و سایر نهادها در بروز حوادث و بلایای طبیعی صورت گیرد.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات و استفاده از تجربیات گذشته در بروز بلایای طبیعی، خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی در سطح داخلی و جهانی مانند خشکسالی و پدیده گردوغبار از مسائل مهمی است که چالش‌های جدیدی را ایجاد کرده‌است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار هکتار از مساحت استان قم به کانون بحرانی گردوغبار تبدیل‌ شده و از ابتدای سالجاری افزون بر ۱۳۰ روز ناسالم بوده‌است.

نشست فصلی مدیران کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور تا فردا پنجشنبه پنجم آبان ماه جاری  درقم ادامه دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار