شهردار منطقه 20 از خدمات رسانی به بیش از 30 روستای جنوب تهران خبر داد و آن را از اولویت های مدیریت شهری برشمرد.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 07 October 2015
منصور کتانباف به مناسبت 15 مهر که به نام روز روستا نامگذاری شده است، گفت: به دنبال رویکرد اجتماعی مدیریت شهری تهران و به منظور بهره مندی روستانشینان جنوب شهر تهران از خدمات رفاهی و عمومی، تمامی حوزه های شهرداری، ارائه خدمات به این محدوده را در دستور کار قرار داده اند.
وی با اشاره به اینکه حدود 30 روستا واقع در سه ناحیه 5، 6 و 7 شهرداری منطقه 20 از خدمات اجتماعی، عمرانی، ترافیکی و امورشهری برخوردار هستند، افزود: خدمات امورشهری در قالب رفت و روب روزانه با حجم عملیات 12 میلیون مترمربع، لایروبی انهار و کانال ها با حجم عملیات 50 هزار مترطول و جمع آوری خاک و نخاله با حجم عملیات 1500 مترمکعب در هر ماه از جمله فعالیت هایی است که به صورت مستمر در محدوده روستاها انجام می شود. 
وی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در محدوده روستاها، گفت: به منظور ایجاد امکانات تفریحی نیز 8 بوستان در روستاهای غنی آباد، محمودآباد، طالب آباد، قمی آباد، زمان آباد، هفت دستگاه، تقی آباد و نظامی و دو باغ راه در روستاهای غنی آباد و زمان آباد طی سه سال اخیر ساخته شده است.
کتانباف توسعه فضاهای ورزشی و امکانات تفریحات سالم را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: 3 مجموعه ورزشی چندمنظوره با مساحتی بالغ بر 3 هزار مترمربع در روستاهای زمان آباد، قاسم آباد و عباس آباد و 11 زمین چمن مصنوعی با مساحتی بالغ بر 13 هزار مترمربع در روستاهای طالب آباد، غنی آباد، محمودآباد، قاسم آباد، نجم آباد، زمان آباد، قلعه نو، مقیم آباد، عمادآور، امین آباد و تقی آباد نیز احداث شده است تا امکان دسترسی ساکنان روستایی به اماکن ورزشی فراهم شود. 
وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی در سال های اخیر بیشتر شده است و همچنان این روند صعودی ادامه خواهد داشت،یادآور شد: حدود 15هزار مترطول از انهار و جداول روستایی تاکنون بهسازی شده و در سه سال اخیر، به طور متوسط سالیانه 4 هزار تن آسفالت برای لکه گیری و روکش آسفالت معابر روستایی توزیع شده است. 
کتانباف با اشاره به اینکه طرح خط سفید در محدوده روستایی به اجرا درآمده است یادآورشد: تاکنون حدود 60 هزار مترطول خط کشی عابر پیاده و محوری در روستاهای جنوبی حریم شهر تهران به اجرا در آمده است.
وی به اصلاح هندسی محمودآباد و دسترسی های روستایی نیز اشاره کرد و گفت: احداث پایانه در روستای زمان آباد، مرمت و نصب 892 علائم ترافیکی، نصب 15 سرپناه ایستگاه اتوبوس و 3 دستگاه ایستگاه تاکسی و نصب 12 مورد چراغ راهنمایی نیز از جمله اقدامات ترافیکی در محدوده روستاها بوده است.
کتانباف به اقدامات حوزه اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: به طور متوسط 6 هزار نفر از روستانشینان هر ساله از ویژه برنامه های اجتماع محور مدیریت شهری بهره مند می شوند.
وی رسیدگی به اقشار کم برخوردار را از اولویت های مدیریت شهری برشمرد و در خصوص اقدامات انجام شده در محدوده روستا ها نیز گفت: حدود 2 هزار نفر از نیازمندان، ایتام و بانوان سرپرست خانوار این محدوده شناسایی شده اند و هر ساله علاوه بر دریافت بسته های حمایتی، از خدمات رایگان درمانی، مشاوره ای و تغذیه ای نیز بهره مند می شوند.
شهردار منطقه 20 در پایان یادآور شد: تمامی روستاهای تحت پوشش در محدوده حریم شهر تهران قرار دارد و از لحاظ خدمات رسانی در حوزه فرمانداری ویژه شهرستان ری است و شهرداری منطقه 20 وظیفه ذاتی برای این گونه خدمات ندارد ولی با توجه به رویکرد اجتماعی مدیریت شهری تهران و مهار آسیب های احتمالی وارده از این محدوده به محدوده شهری منطقه 20 ، خدمات رسانی به روستاها را در دستور کار قرار دادیم.
منطقه 20 (شهرری) بعنوان جنوبی ترین منطقه شهری شهرداری تهران دارای حدود 378 هزارنفر جمعیت، 176 کیلومتر مربع وسعت ، 7 ناحیه و 22 محله است.
روستاهای غنی آباد، اسلام آباد، زمان آباد، محمود آباد، قاسم آباد، عباس آباد، کریم آباد، گل تپه، طالب آباد، قلعه نو، چالطرخان، قمی آباد، مقیم آباد، نجم آباد، نظامی، تقی آباد، قلعه علیمون، ده خیر، فیروزآباد، امین آباد ، کوره فرنگی، هفت دستگاه و عمادآور از جمله روستاهای زیر پوشش منطقه 20 است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار