کارشناس هواشناسی قم:
کارشناس هواشناسی قم گفت: سامانه بارشی از فردا این استان را دربر می‌گیرد و انتظار داریم در سه روز آینده در ساعاتی از بعدازظهر بارش‌هایی در این استان رخ دهد.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 31 October 2022

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاضی افزود: با ورود سامانه بارشی به استان،‌ احتمالا در برخی ساعات بارش همراه با رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید و موقت همراه خواهد بود؛ روز سه‌شنبه بعدازظهر نیز شاهد افزایش ابر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: رخداد بارش‌های رگباری برای روز سه‌شنبه تا چهارشنبه بعدازظهر پیش‌بینی می‌کنیم و در روز سه‌شنبه وزش باد نیز شدید می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که سرعت وزش باد ممکن است در برخی ساعات به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد، سازمان هواشناسی هشدار زرد برای قم صادر نموده‌است.

قاضی بیان کرد: با توجه به این‌که هنوز زمین خشک است، ممکن است سرعت وزش باد به‌صورت موقت برای فردا و پس‌فردا مقداری غبارآلودگی و گردوخاک به همراه داشته باشد.

وی افزود: از عصر چهارشنبه به بعد سامانه بارشی از استان خارج می‌شود و برای پنجشنبه و جمعه شاهده پدیده خاصی در استان نخواهیم بود.

به گفته وی، سرعت وزش باد برای امروز ۲۵ تا ۴۰، برای فردا ۳۵ تا ۵۰ و برای پس‌فردا نیز ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت با جهت شمال غربی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی قم با اشاره به این‌که میزان بارش در این سامانه برای قم چشمگیر نیست، اضافه کرد: سامانه بارشی تقریبا همه استان را دربر می‌گیرد و به نظر می‌رسد در بخش‌های خلجستان و سلفچگان و ارتفاعات شهرستان جعفریه بارش بیشتری گزارش شود.

وی تصریح کرد: فعالیت سامانه بارشی باعث مقداری تغییر دمایی می‌شود، ولی تغییرات به‌صورت روندی نیست؛ دمای هوا در طول روز حدود ۲۴ تا ۲۵ درجه و در ساعات شب بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار