نشست ادبی با موضوع «ادبیات اقلیمی» با هدف معرفی کتاب‌های محلی نویسندگان مطرح کشورمان در مرکز شماره ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 01 November 2022

به گزارش تابناک قم، نشست ادبی با موضوع «ادبیات اقلیمی» در مرکز شماره ۵ کانون با حضور محمد غفاری‌ سرپرست کانون‌ استان قم، اعضای انجمن همین نزدیکی و نوجوانان فعال ادبی، مربیان و کارشناس ادبی برگزار شد.

غفاری به اهمیت حوزه ادبیات و لزوم توجه به استعدادهای ادبی در قم اشاره کرد و گفت: ادبیات پایه مهم تمام هنرها از جمله فیلم و موسیقی است. نقش ادبیات نه تنها درحوزه هنر، بلکه در تمام شغل و حرفه‌های دیگر نیز مؤثر است.

در ادامه پس از پخش فیلمی از فعالیت و جشنواره‌های ادبی کانون استان در سال‌های گذشته، اکرم الف‌خانی کارشناس ادبی کانون از حضور صمیمی اعضا در این سال‌ها و آثار رو به پیشرفت آنها صحبت کرد و به معرفی کتاب‌های اقلیم‌های مختلف کشور از کتاب «آتش بدون دود»، «مدار صفر درجه»، «نخل» و «شما که غریبه نیستید» پرداخت.

همچنین شهلا رستمی، زهره عیسی آبادی، فاطمه نصیری و فاطمه نوری از مربیان کانون با توجه به سرزمین مادری خود با اعضا درباره منطقه جغرافیایی، آداب و رسوم، باورها و خوراکی‌ها، گویش و لهجه اقلیم خود از شهرهای لرستان، قم، اراک، تبریز، گلستان و … سخن گفتند.

 در ادامه تمام اعضای ادبی مراکز استان با هدایت مربیان ادبی با توجه به گفت‌وگویی که در نشست داشتند، سوژه‌های خود را انتخاب و شروع به نوشتن کردند تا برای فراخوان «داستان های دیار» آثار خوبی را تولید کنند.

در پایان عکس یادگاری، ثبت خاطره دلنشین این نشست صمیمی شد.

منبع: شهربیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار