با هدف مهارت آموزی جوانان جویای کار ؛
این تفاهم نامه سه جانبه میان شرکت نفت ایران، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری منعقد شده است.
کد خبر: ۱۰۷۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ 06 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، دومین شورای مهارت آموزی این استان صبح امروز با حضور جمعی از مدیران در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه بویراحمد برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کهگیلویه بویراحمد در این شورا با اشاره به اینکه ۹ مرکز آموزشی و ۱۱ آموزشگاه در حوزه مهارت آموزی در استان فعالیت می کنند افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر رشته‌های کار و دانش و فنی وحرفه‌ای مورد استقبال دانش آموزان وخانواده ها قرار نگرفته است چرا که ۲۰ درصد دانش اموزان در حال حاضر در این دو رشته تحصیل می کنند.

مبشری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان هم در این جلسه با اشاره به اینکه این نهاد زمینه مهارت آموزی را برای بیش از هشت هزار نفر مهیا کرد گفت: متاسفانه به دلیل نبود منابع بانکی این مهارت‌ها به اشتغال نمی رسد و همین باعث شده تا استقبال کارآموزان نسبت به سال ها‌ی قبل کمتر شود.

معاون اقتصادی استاندار هم در این جلسه با اشاره به اینکه مهارت‌ها باید به روز و نوین باشد گفت: دستگا‌های متولی در حوزه مهارت آموزی باید تلاششان را بیشتر کنند و برنامه مناسب داشته باشند و از کلی گویی بپرهیزند.

عسکری با انتقاد از زمان برگزاری جلسه و اینکه شورای مهارت آموزی هر چهار ماه یکبار برگزار می شود افزود: این خود معضل است وباید این جلسه ماهی یکبار برگزار شود تا مصوباتش ضمانت اجرایی داشته باشد. 

تاخیر نیم ساعته رئیس جلسه و نبود برخی از مدیران عضو شورای مهارت آموزی از جمله حواشی این شورا بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار