شهردار بهارستان در جمع اصحاب رسانه رسیدگی به موضوعات عمرانی و به خصوص رفاهی و فرهنگی برای ساکنان شهر بهارستان را اولویتی برای این شهرداری عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹ 08 November 2022

محمد شبانی گفت: طرح جامع شهرسازی در اسفند ۱۳۹۹ مصوب شد اما این طرح دارای ایراداتی بود که در طول یک سال گذشته این ایرادات برطرف شده است. 

شبانی یکی از بزرگترین مشکلات بهارستان را موضوع حمل و نقل عمومی دانست و تصریح کرد: دو دلیل اصلی این مشکل، کمبود ناوگان اتوبوسرانی و فرسودگی وسایل نقلیه موجود است و در همین راستا، با رایزنی‌های مختلف ۳۰ دستگاه اتوبوس با بودجه‌ای به مبلغ هزار و پانصد و سی میلیارد ریال خریداری شده است که در اینده ای نزدیک وارد خطوط اتوبوسرانی شهر می‌شوند.

به گفته شهردار بهارستان یکی دیگر از اقدامات تعریض خیابان الفت میانی است که در همین رابطه مجوز این کار گرفته شده و هزینه‌ای بالغ بر 56 میلیارد ریال به دنبال داشته و امید است تا پایان امسال عملیاتی شود.

وی با انتقاد از اینکه در حوزه تفریحی تنها به دریاچه زیتون اکتفا شده گفت: برنامه شهرداری ساخت یک گذر فرهنگی و گردشگری و پیاده راه در امتداد خیابان ولیعصر در تقاطع بلوار بهشت است که این طرح به زودی اجرا می‌شود‌؛ همچنین برنامه شهرداری در توسعه گردشگری بهارستان، آغاز به کار تورهای تفریحی برای پارک ملی کلاه‌قاضی با همکاری سازمان محیط زیست بوده که این طرح در دست بررسی است.

شبانی بیان داشت: به زودی سه سینما به ظرفیت شهر اضافه می‌شود.

وی افزود: مرحله ازادسازی حاشیه خیابان ولیعصر جنوبی در قسمت شرقی و تکمیل پیاده رو در مراحل پایانی آن است و برنامه شهرداری این است که سال آیننده برای قسمت غربی این خیابان این طرح را عملیاتی کند.

شهردار بهارستان بر همکاری های خود با سازمان عمران تاکید کرد و گفت: مراحل تکمیل فاز دو و سه با همکاری سازمان عمران در حال اجراست و امید است که به زودی از آن ها بهره برداری شود.

وی تاکید کرد:  ساخت بیمارستان و آرامستان شهر بهارستان در اولویت قرار دارد این در حالی است که بیمارستان مراحل آن انجام و زمین آن مشخص شده است و در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شود؛ همچنین آرامستان باید کاربری زمین به تاسیسات شهری تغییر پیدا کند تا به زودی مراحل ساخت آن به اجرا برسد، البته مخالفت‌هایی هست اما امیدواریم برطرف شود.

 شبانی مزایده ورزشگاه شهدای گمنام را باعث تاسف دانست و گفت: اگر چنین مزایده‌ای انجام شده باشد خلاف دستور صریح استاندار بوده است.

شهردار بهارستان درباره تلاش‌ها برای ارزان اداره کردن شهر تصریح کرد: قرارداد شهرداری در مورد جمع‌اوری زباله در سال گذشته و امسال تفاوت معناداری دارد و هزینه‌ها را کاهش دادیم، سال گذشته این قیمت دویست و هجده میلیارد ریال بوده، اما امسال با قراردادی که با شرکتی از خود شهرداری منعقد کردیم با وجود افزایش هزینه‌ها مبلغ قرارداد تقریبا ثابت مانده است.

وی از صدور سه هزار و پنجاه پروانه ساخت برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: زمین‌های لازم برای این طرح تخصیص یافته و امیدواریم این طرح به زودی عملیاتی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار