استاندار خوزستان گفت: باید با روش و ابزار نوین به آموزش و انتقال فرهنگ دفاع مقدس و راه و رسم شهدا به نسل جدید بپردازیم.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 10 November 2022

به گزارش ایسنا، صادق خلیلیان در چهل‌وسومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه خوزستان پایتخت دفاع مقدس است تاکید کرد: طبیعی است کنگره‌ای که در پایتخت دفاع مقدس برگزار می‌شود باید ملی باشد چراکه کنگره ملی اثر فرهنگی خود را در سطح کشور خواهد گذاشت.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به بزرگداشت یاد شهدا توجه‌ ویژه‌ای دارند اظهار کرد: برای نسل جدید که شناختی از دفاع مقدس و آثار این دوره ندارند با برگزاری کنگره می‌توانیم این خلأها را پر کنیم. بنابراین باید علاوه بر روش مدیریت کنگره ادامه راه و منش شهدا را هم در نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: اهداف کنگره باید به گونه‌ای باشد که آثار آن را در ابعاد گوناگون جامعه مشاهده کنیم زیرا برگزاری کنگره پایان کار نیست بلکه آغاز کار است.

خلیلیان با تاکید بر اینکه کمیته‌هایی که تشکیل می‌شوند باید دایمی باشند و اقدامات و کارهایی که منتشر می‌شوند نیز باید ماندگاری داشته باشند توضیح داد: به عنوان مثال در حوزه ساخت فیلم باید آثار فاخری منتشر شود که در ذهن مخاطب اثر بگذارد و در شخص تحول ایجاد کند.

او افزود: باید بر سناریو و کارگردانی فیلم توجه ویژه‌ای داشت و بر موضوع فیلم در حوزه دفاع مقدس تمرکز بیشتری داشت تا ماندگار شود.

استاندار خوزستان معتقد است: برگزاری کنگره حوزه‌های دفاع مقدس باید علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف استان اعتباراتی نیز در قالب بودجه به استان اختصاص داده شود که به حضور و سازماندهی هر چه بیشتر کار کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه باید با روشی ورود کنیم که جوان، نوجوان و حتی کودک امروزی بیشتر به آن تمایل دارد اظهار کرد: در تهیه کارتون برای کودکان و به صورت کلی محتوای آموزشی خیلی کم کار شده و اگر هم کار شده خیلی خوب نیست.

خلیلیان با بیان اینکه دشمن در اجرای اهداف خود ناتوان است متذکر شد: تنها باید مراقبت کنیم که دشمن طراحی خود را پیچیده نکند.

استاندار خوزستان گفت: مطمئن هستم به همت مسؤولان ملی و استانی کنگره‌ای اثرگذار و ماندگار خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، همچنین حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه مکانی از طریق ادارات به منظور اجرای کارها واگذار نشده اظهار کرد: مجموعه شهید علم‌الهدی را برای کنگره تجهیز کرده‌ایم و نیمی از تجهیزات لازم برای کار فراهم است.

شاهوارپور با اشاره به برنامه‌های کمیته گفت: بخشی از برنامه‌هایی که برای پیش‌برنامه کنگره و خود کنگره طراحی شده در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تولید کتاب، تولیدات رسانه‌ای، تهیه تابلو با عنوان برگزاری کنگره برای ورودی اهواز و... از جمله برنامه مدنظر کنگره است که انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان تاکید کرد: برای اینکه تا سوم خرداد آمادگی کامل برای برگزاری کنگره را داشته باشیم باید اعتبار سریع‌تر تخصیص بگیرد تا برنامه‌های عملیاتی را زودتر اجرا کنیم.

هنچنین در ادامه سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی و هنری بسیج و بنیاد فرهنگی روایت فتح خوزستان تاکید کرد: انتقال پیام شهدا و دفاع مقدس به نسل کنونی باید با زبان هنر باشد.

سردار آزادی افزود: کنگره باید با کاری اثربخش جریان هنری را شکل دهد و همه افراد را درگیر کند و این در واقع رسالت بسیار سنگینی است.

وی با بیان اینکه کنگره باید امیدآفرین باشد و جامعه را نسبت به آینده خوش‌بین کند تصریح کرد: هر پنج سال یک بار کنگره شهدا برگزار می‌شود و خوشبختانه استان کارهای خوبی انجام داده است.

او تاکید کرد: برگزاری کنگره ملی و ارتقا دادن آن به دلیل نقش بی‌بدیلی که داشته و دارد بسیار مهم است.

آزادی ادامه داد: افزایش تولیدات هنری و توافق با سازمان سینمایی صدا و سیما برای تولید آثار هنری از شخصیت‌های دفاع مقدس استان باید با هدف‌گذاری انتقال پیام شهدا به نسل کنونی در دستور کار باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم گفت: آنچه به ما سپرده شده بحث تالیف و نشر آثار دفاع مقدس است که در حال انجام است.

کلاه‌کج با اشاره به برنامه‌های اداره ارشاد بیان کرد: برنامه‌های خوبی در سطح استان تا زمان برگزاری کنگره در حال انجام است که می‌توان از فیلم رایان و فیلم ماهیان سرخ نام برد. موضوع فیلم ماهیان سرخ در مورد شهدای غواص است و با اعتباری که برای آن تخصیص گرفته امید است فیلم‌برداری آن تا یک الی دو هفته دیگر تمام شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت انجمن سرودهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: انجمن سرودها در حال تهیه سرودهای متنوع در حوزه دفاع مقدس است و ۱۲ کار از صادق آهنگران تهیه شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: اداره ارشاد خوزستان برای انجام کاری در شأن ۲۴ هزار شهید استان خوزستان حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

همچنی سردار عبدالرضا حاجتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اظهار اینکه در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم خاکسپاری چهار شهید را در دستور کار قرار دادیم گفت: در سازمان آب و برق خوزستان، در شرکت ملی حفاری، حوزه علمیه اندیکا و الهایی اینت مراسم را برگزار خواهیم داد.

 او افزود: از مدیر شهرداری اهواز و معاونت عمرانی برای اینکه بازدید و نظارت بر تکمیل ابنیه‌ها داشتند کمال تشکر را داریم.

وی با بیان اینکه سه محور مهم در حوزه دفاع مقدس وجود دارد گفت: ابلاغ راهیان نور دانش‌آموزان انجام شده و فقط لازم است در مصوبات گذاشته شود که دانش‌آموزان تمام استان‌ها را به استان خوزستان برای بازید از یادمان‌ها انتقال دهیم.

وی تاکید کرد: بخش مهم راهیان نور دانش‌آموزی بهسازی جاده‌های دسترسی به یادمان‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه برنامه دوم جشنواره بین‌المللی رسام است توضیح داد: این جشنواره مشارکت بزرگی را می‌طلبد و تقریبا مشابه جشنواره عمار و فجر اما در حوزه مقاومت است و این امر را در جلسه قبل هم ارجاع دادیم اما تا به حال ابلاغ نشد تا دوستان در شرکت‌های ماهشهر کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: در جلسه اول ۱۷ مصوبه داشتیم که ۹ مصوبه انجام شد و یکی در حال انجام و هفت مورد انجام نشد و در جلسه دوم ۱۴ مصوبه داشتیم که هفت مورد انجام شد و ۲ مورد در حال انجام است و پنح مورد انجام نشده و پیگیری در حوزه بازرسی استانداری مهم است تا کار با تاخیر انجام نشود.

به گزارش ایسنا، در پایان نشست چهل‌وسومین شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از علی‌رضا عالی‌پور (مسؤول کمیته مردم‌یاری)، مسعود حمیدی‌نژاد (مسؤول کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی)، رضا امینی (مسؤول کمیته تحقیقات و فضاسازی)، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج (مسؤول تالیف و نشر)، دکتر راضی جلالی (مسؤول کمیته علمی پژوهشی)، اخوان (مسؤول کمیته فرهنگی و هنری)، احمد موالی‌زاده (مسؤول کمیته پشتیبانی و برنامه‌ریزی)، دکتر حسن نورانی (مسؤول کمیته جمع‌آوری آمار و تکریم شهدا)، حمید بنی‌تمیم (مسؤول کمیته ورزش و جوانان)، یوسف محمودی (مسؤول کمیته بازرسی و امور حقوقی)، رحیم فلاح‌زاده (مسؤول کمیته فضای مجازی)، دکتر افروز (مسؤول کمیته استادان و دانشجویان)، دکتر صادق شاهوارپور (مسؤول کمیته دانشجویی)، سردار محمد علی‌پور (مسؤول کمیته پیشکسوتان)، مریم مراداسکندری (مسؤول کمیته امور بانوان) و محمد خانچی (مسؤول کمیته مهندسی) به خاطرتلاش در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار