کد خبر: ۱۰۸۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ 10 December 2022

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

با سرد شدن هوا در کشور میزان استفاده از وسایل گرمایشی در شهر‌های مختلف متناسب با وضعیت دمایی افزایش یافته است و این روند ادامه دارد، در برخی شهر‌های کشور که دما‌هایی زیر صفر را تجربه می‌کنند میزان استفاده از سوخت و یادار بودن آن بسیار حائز اهمیت است.

در خوزستان که استانی گرم و خشک است و به سرزمین نخل و آفتاب شهرت دارد، میزان استفاده از گاز نیز مهم است در شهر‌های شمالی و ارتفاعات خوزستان کاهش دما‌هایی محسوس وجود دارد.

صرفه جویی در مصرف گاز باید در دستور کار قرار دهیم، شاید آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه آن چنان که باید صورت می‌گرفت انجام نشد، اما نباید از حقیقت ماجرا که لزوم تامین سوخت تمام مناطق کشور است غافل شویم.

همه مردم می‌توانند با کم کردن دمای منزل و محل کار و پوشیدن لباس گرم می‌توانید در مصرف گاز صرفه جویی قابل توجهی کنید؛ نصب پرده‌های کاملاً ضخیم برای پوشاندن پنجره‌ها نیز در این موضوع تاثیر مستقیم دارد.

وسایل گرمایشی را با احتیاط استفاده کنیم

استفاده از وسایل گرمایشی در این روز‌ها مستلزم رعایت کامل اصول ایمنی است، بکار گیری وسایل قدیمی باید با استاندارد بودن آن‌ها همراه باشد تا در این روزهادچار مشکل نشویم.

حوادث متعددی در پاییز و زمستان به دلیل سهل انگاری در استفاده از وسایل گرمایشی رخ می‌دهد برخی از آن‌ها جبران ناپذیر است و مرگ فردا یا یک خانواده را رقم می‌زند، برای مثل چک کردن دودکش‌ها از موضوعاتی است که باید بسیار به آن تاکید کرد، بخاری‌ها را در مکان مناسب قرار دهیم و شیر‌های گاز را مرتب چک کنیم تا در صورت خرابی سریعا برای برطرف کردن آن‌ها اقدام شود، قاتل خاموش در کمین است.

برای سپری کردن ایمن فصل سرد سال و جلوگیری از گاز گرفتگی و آتش سوزی‌ها حتما به توصیه کارشناسان توجه کامل کنیم تا از گزند حوادث در امان بمانیم؛ و زمستانی دلچسب پشت سر بگزاریم و خنده مهمان شب و روز ما در تمام فصل‌های سال باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار