مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان با شدیدترین کم آبی مواجه بوده و ۱۰۰ درصد مساحت آن تحت تاثیر خشکی و کم آبی است.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ 09 December 2022

منصور شیشه فروش با بیان اینکه استان اصفهان به رغم بارش‌های یک ماه اخیر همچنان با کاهش منابع آبی روبه‌رو است، اظهار داشت: سد زاینده رود و مخازن سایر سدهای استان کم آب بوده و بیشتر قنوات و چاه‌ها کماکان خشک است.

وی با اشاره به شکل‌گیری کانون‌های گردوغبار نقطه‌ای بر اثر خشکی رودخانه زاینده‌رود، ادامه داد: باید توجه داشت که از ۳۵ دشت استان اصفهان ۲۹ دشت تحت تأثیر فرونشست زمین بوده و زبانه‌های آن به درون کلانشهر اصفهان کشیده شده است و این معضل حل نمی‌شود مگر با احیای رودخانه زاینده رود و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۹۹ درصد تالاب گاوخونی هیچ آبی ندارد و این پهنه ۴۷ هزار هکتاری در جنوب شرق اصفهان درحال تبدیل به کانون گردوغبار است، خاطرنشان کرد: اثرات کم آبی در فضای سبز اصفهان نیز مشهود است و درختان حاشیه زاینده رود که ریشه در آب دارند و با تانکر نمی‌شد آبرسانی کرد به دلیل تنش آبی خشکیدند و خزان زودرس درختان را در تابستان شاهد بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار