داروهای طب سنتی مشمول بیمه شود
حتی در حوزه علمی هم با احتیاط و سوءظن وارد شویم و بررسی کنیم، واکسن‌هایی که به ما می دهند باید مورد راستی آزمایی قرار بگیرد؛ خون‌هایی که فرستادند مشخص شد که آلوده بود، آنها بر سر سرخ‌پوستان بلا آوردند و آنها را عقیم کرده‌اند، باید از هر چیزی که می‌فرستند تست گرفته شود، متاسفانه برخی عوامل خودشان در داخل اجازه آزمایش و تست را نمی‌دهند
کد خبر: ۱۰۸۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 15 December 2022

به گزارش تابناک مازندران ، جلسه آشنایی با سبک زندگی ایرانی اسلامی با محورهای سیره پیامبر اعظم ص و طب ایرانی و طب رائج که در سالن الغدیر سپاه ساری برگزار شد 

عناصر علمی مفید در طب سنتی وجود دارد و مسئله مهمی است البته فکر نکنم کسی مدعی این باشد که درستی طب سنتی مطلق است، علاوه بر اینکه در این طب حقیقت‌های علمی موجود است که ما نباید انسان را از آنها محروم کنیم.

از دیدگاه ملی و بومی بودن و اینکه از افتخارات گذشته ایران اسلامی ماست باارزش است و ما باید میراث‌داران خوبی باشیم.

کشورهای اجانبی که به ما و طب سنتی ما برچسب می‌زنند و می‌خواهند آن را از دور خارج کنند به‌طور پنهانی از تمام کتاب‌های سنتی ما که از گذشته برجای مانده استفاده و به اسم خودشان منتشر می‌کنند، اما می خواهند که ما افتخارات خودمان را نادیده بگیریم.

به‌نظر می‌رسد که از جانب طب مدرن خیلی تمایلی برای میدان دادن به طب سنتی وجود ندارد؛ اگر هم گاه شفاهی چیزی بگویند اما در عمل موانعی را ایجاد می‌کنند که نگذارند رشد کند.

به فرموده مقام معظم رهبری طب سنتی و گیاهان دارویی می تواند باب جدیدی را باز کند، چرا باید با علم مخالف باشیم؟

علم زمان و مکان نمی‌شناسد البته آدم می‌شناسد، عوامل‌سازی و آسیب‌سازی در ژن دشمنان موجود است تا نظام سلطه را تحکیم کنند، اینها گاها بیماری‌هایی را ایجاد میکنند تا سلاح‌های خود را آزمایش کنند و دشمن خود را به هر شکلی از میدان خارج کنند.

حتی در حوزه علمی هم با احتیاط و سوءظن وارد شویم و بررسی کنیم، واکسن‌هایی که به ما می دهند باید مورد راستی آزمایی قرار بگیرد؛ خون‌هایی که فرستادند مشخص شد که آلوده بود، آنها بر سر سرخ‌پوستان بلا آوردند و آنها را عقیم کرده‌اند، باید از هر چیزی که می‌فرستند تست گرفته شود، متاسفانه برخی عوامل خودشان در داخل اجازه آزمایش و تست را نمی‌دهند.

باید شاهد وفاق بین دو رویکرد گذشته و امروز باشیم، عناصر هر دو را بگیریم و استفاده کنیم.

امروز رشته تخصص طب سنتی وجود دارد اما داروهایی که تجویز می شود مشمول بیمه قرار ندارد، اگر بناست متخصص طب سنتی داشته باشیم پس نسخه آن هم باید مشمول بیمه شود.

نکته دیگر اینکه در هر مجموعه‌ای افراد شیاد و سوءاستفاده‌گر پیدا می‌شوند، در طب سنتی هم کسانی دکان با این اسم باز کردند باید نظام سنتی پزشکی داشته باشیم تا فعالان این حوزه که می خواهند به مداوا بپردازند حساب و کتاب داشته باشند.

درحوزه سبک زندگی اسلامی ایرانی نیز باید به اصل خودمان برگردیم، سبک زندگی غربی نه در حوزه مسائل اجتماعی و نه خانوادگی با الگوی یک انسان سعادتمند از نظر دین و قرآن نیست، مسئله همجنس‌گرایی در غرب را اگر کسی قبول نکند یعنی به آنان فحش داده است.

اینکه سگ و گربه درآمیخته با خانواده شده و عضو زندگی انسان شوند که از دیدگاه ما همه چیز را نجس می کند؛خانه‌ای که با سبک زندگی غربی و حیوانات نجس‌العین خو بگیرد با فرهنگ علمی، طبی و معنوی دینی ما سازگاری ندارد.

آنچه که در حقوق زن آمده است و الگو حضرت فاطمه الزهرا (س) با فرهنگ غرب اصلا نمی‌سازد و ما باید به الگوی قبلی خودمان برگردیم.

مسئله روح و آسیب‌مندی تن به‌خاطر آسیب روح مسئله دقیقی است، در ادبیات ما هم هست، روح جان را پرستاری می کند اما اگر روح آسیب ببنید پرستاری ندارد، مسئله ارزشمندی روح در مکتب‌های غربی پیدا نمی‌شود حداقل تا مرز روانشناسی پیش می‌روند؛

هر دو حوزه طب سنتی و سبک زندگی حرف‌های شیرین شنیدنی دارند و خوش‌بحال کسانی که پای آن می نشینند و تاسف به حال کسانی که وقتی برایش ندارند. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار