سرپرست هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان البرز از متولیان امور ورزش استان خواست با توجه به شرایط خاص این ورزشکاران ، سالن ورزشی اختصاصی در اختیار آنان قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 17 December 2022

به گزارش «تابناک البرز» موسی روزبه با اشاره به کم و کاستی های موجود در حوزه سخت افزاری و ساختاری ورزش نابینایان و کم بینایان استان البرز، افزود: به دلیل اتمام اساسنامه، این هیات از نظر ساختاری هیات رییسه، دبیر و رییس نداشت که منجر به بروز مشکلات عدیده و بزرگی شد.

وی از جمله این مشکلات را مسدود شدن حساب مالی هیات از طرف بانک ملت برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه هیات نابینایان فقط یک زمین اختصاصی فوتبال دارد که اجاره ای است و از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان و دفتر هیات در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است.

روزبه افزود: برای دیگر رشته های ورزشی مانند شنا با همکاری اداره کل ورزش و جوانان البرز در برخی باشگاه ها زمان ویژه برای تمرین اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در البرز حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ ورزشکار نابینا و کم بینا به صورت سازمان یافته فعال هستند، بیان کرد: ورزشکاران مستعدی در دو و میدانی بانوان و فوتبال آقایان داریم به طوریکه کاپیتان تیم ملی فوتبال آقایان که به مسابقات آسیایی اعزام شد یک فوتبالیست البرزی است.

سرپرست هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان البرز به وجود ورزشکاران بسیارخوبی در ورزش گلبال، جودو و شطرنج نیز اشاره کرد و گفت: به رغم تمام این مشکلات با کمک و مساعدت همه جانبه مسوولان از جمله مدیرکل ورزش و جوانان، هیات فوتبال، شهرداری و شورای شهر توانستیم اعزام های هیات را متوقف نکنیم به طوریکه از سوم تا ۱۸ آذر ماه مسابقات جشنواره بزرگ کم بینایان و نا بینایان کشور را در بابلسر داشتیم.

روزبه با اشاره به اینکه به این جشنواره ۳۷ ورزشکار البرزی اعزام شدند، افزود: در این جشنواره بانوان ورزشکار البرزی توانستند در رشته دو و میدانی مقام سوم تیمی را کسب کردند که جای بسی امیدواری است.

وی اظهار کرد: اکنون با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان البرز برای اولین بار در طول دهه اخیر توانستیم تجلیل از جوانان ورزشکار، داوران و مربیان که در حوزه های جهانی آسیایی و کشوری صاحب مدال شدند داشته باشیم.

وی یادآور شد: در ۳۰ آذرماه جاری برگزاری انتخابات سالم در حوزه این را خواهیم داشت تا رییس هیات جدید بتواند اقدامات مناسب و در خور این ورزشکاران را داشته باشد.

روزبه با بیان اینکه در ورزش جودو هم به استان تهران اعزام داریم، گفت:‌ البرز جایگاه خوبی در ورزش نابینایان و کم بینایان دارد کما اینکه در تمام انتخابی های تیم ملی حداقل یک البرزی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار