معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه اولویت نخست شهرداری اصفهان بهبود سیستم حمل و نقل است، گفت: تکمیل ناوگان اتوبوس رانی را برای سال آینده در دستور کار داریم که بر اساس آن باید یک هزار و 400دستگاه اتوبوس شهری داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶ 19 December 2022

تور بازدید خبرنگاران و اهالی رسانه اصفهان از پروژه‌ها و ظرفیت‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برگزار شد.

خبرنگاران و اهالی رسانه به مناسبت هفته حمل‌ونقل و رانندگان از پروژه‌ها و ظرفیت‌های این حوزه شهرداری بازدید کردند. بازدید از مرکز مانیتورینگ اتوبوسرانی، مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان، توقفگاه اتوبوس‌های شهری شهید مهرابی و ایستگاه مترو کاوه طی این برنامه انجام شد.

حسین حق شناس با اشاره به اینکه سهم عوارض آلایندگی پیش‌تر شامل شهر اصفهان نمی‌شد و عوارض آلایندگی پالایشگاه به شهر شاهین شهر پرداخت می‌شد، اظهار داشت: امسال چهار میلیارد تومان بودجه از محل عوارض آلایندگی تا شهریور برای شهرداری اصفهان واریز شد که باید این مبلغ در مدت دو هفته هزینه می‌شد و در غیر این صورت از حساب بازمی گشت.

وی با اشاره به برنامه‌های سال آینده در حوزه حمل و نقل، اعلام کرد: حمل‌ونقل شهری عنوان اولویت شهرداری از نگاه شهردار اصفهان مطرح شده و تکمیل ناوگان اتوبوسرانی، توسعه توقف‌گاه شهید مهرابی، کاهش سرفاصله قطارها از ۱۱ به ۸ دقیقه، توسعه حمل و نقل ترکیبی شامل ترکیب مترو و اتوبوس و مترو و دوچرخه از مهم ترین پروژه‌های حمل و نقل شهری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: سایر برنامه‌ها شامل توسعه پارکینگ‌ها، ایجاد خطوط تندرو(BRT)، مدیریت حمل و نقل بار، تاکسیرانی و غیره نیز در دستور کار قرار گرفته‌اند.

حمل و نقل ترکیبی حرکتی نوین برای پایانه کاوه

حق شناس گفت: در قسمت انتهایی ترمینال کاوه یک مسیر دسترسی ایجاد شده که به مترو کاوه متصل خواهد شد. این مکان دارای پارکینگ ویژه برای خودروهای شخصی و پارکینگ دوچرخه است تا حمل و نقل ترکیبی خوبی شکل بگیرد و مردم بتوانند به وسایل نقلیه عمومی دسترسی پیدا کنند. این امکانات مورد استقبال ویژه مردم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا بازرسان ما در سطح شهر حضور فعال دارند و شکایت شهروندان در چند دقیقه پس از انتقال به عوامل نظارتی در سطح شهر بررسی و رفع می‌شود. همچنین سیستم (AVL) سال ۹۱ در سازمان اتوبوسرانی راه‌اندازی شد، اما به بهره‌برداری نرسید و در دوره جدید با توجه به به توجه ویژه به توسعه تکنولوژی و سیستم‌های نرم‌افزاری احیا شد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه با تأکید بر اینکه همچنین سازمان اتوبوسرانی اصفهان و حومه در سال ۹۹ تنها ۳۹۵ دستگاه اتوبوس فعال داشت، افزود: اما پس از کرونا و افزایش تقاضای شهروندان و نیاز شهر می‌طلبید تا این تعداد افزایش یابد و با همین منظور برای خرید اتوبوس‌های جدید اقدام کردیم و در حال حاضر ۷۰۰ اتوبوس فعال داریم.

مقصر آلودگی هوای شهر اصفهان، اتوبوس‌های شرکت واحد نیست

وی درخصوص معاینه فنی اتوبوس‌های شهری نیز اظهار داشت: اتوبوس‌های شهری هر سه ماه یک بار بازدید و معاینه فنی انجام می‌شود ضمن اینکه در اتوبوس‌های جدید از سوخت یورو پنج و چهار استفاده می‌شود و مایع اَدبلو Adblue ( مایع اگزوز دیزل) با وجود تحریم‌ها برای این اتوبوس‌ها خریداری می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تا سال گذشته ۶۰۰ دستگاه اتوبوس شهری نزدیک به سن فرسودگی با میانگین ۹ سال بودند، گفت: باید توجه داشت که آلودگی هوای شهر اصفهان به دلیل اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی شهرداری نیست بلکه مشکل اتوبوس‌های فرسوده و حمل و نقل سازمان‌ها و صنایع است که هر روز در سطح شهر تردد می‌کنند و آنها تحت نظارت و کنترل شهرداری نیز نیستند و پلیس راهور باید جلوگیری کند.

حق شناس افزود: بر اساس مطالعاتی که انجام شده درصد آلایندگی اتوبوس‌های شرکت واحد اصفهان نسبت به اتوبوس‌های دیگر سازمان‌ها و صنایع، ۲ درصد است.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل شهری بستگی به عزم مسئولان و هماهنگی مردم دارد، تصریح کرد: حمل و نقل ارتباط تنگاتنگی با زندگی شهروندان دار و هر گونه جابه جایی همه با حمل و نقل انجام می‌شود.

حق شناس افزود: برای احداث خطوط و خرید ناوگان و نگهداری و بهره برداری از آنها افراد مختلفی فعالیت می‌کنند با کنار هم قراردادن این بخش‌ها، حمل و نقل شهر به صورت هماهنگ و ترکیبی مدیریت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار