بخش پیوند آلوژن مغز استخوان در بیمارستان الزهرا اصفهان راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ 28 December 2022

رئیس بخش پیوند سلول‌های بنیادی خونساز بیمارستان الزهرا اصفهان گفت: بخش پیوند آلوژن مغز استخوان با ۶ تخت بستری در این بیمارستان راه‌اندازی شد.
فرزانه اشرفی افزود: پیوند آلوژن مغز استخوان روندی مشابه پیوند اتولوگ دارد با این تفاوت که بیمار سلول‌های بنیادی را از یک اهدا کننده دیگر مانند خواهر، برادر و فرد غریبه‌ای که بافت وی دقیقاً با بافت بیمار همخوانی دارد، دریافت می‌کند.
وی ادامه داد: انجام این پیوند برای بیماران سرطان خون زیر ۵۰ سال مناسب است و در ۵۰ درصد موارد پیوند‌ها نتیجه بخش خواهد بود و در ۵۰ درصد دیگر نتیجه مطلوب دریافت نمی‌شود و عوارض پیوند در بیمار بروز می‌کند.
رئیس بخش پیوند سلول‌های بنیادی خونساز بیمارستان الزهرا اصفهان اضافه کرد: هزینه این عمل در کشور‌های همسایه معادل ۱۵۰ هزار دلار است. این در حالی است که هزینه این پیوند در ایران با هزینه بسیار کم انجام پذیر است.
فرزانه اشرفی به کمبود نداشتن متخصص پیوند مغز استخوان در اصفهان اشاره کرد و گفت: تیم پیوند شامل متخصص ایمنی شناسی، متخصص آزمایشگاه، متخصص ژنتیک، خون، سرطان بالغین و پرستاران آموزش دیده و پیوند مغز استخوان یک کار مشترک شیمی‌درمانی، سلول‌گیری و تزریق سلول است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار