آزمایش DNA هویت سه شهید گمنام اهل فارس را مشخص کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 03 January 2023

مسئول مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس گفت: دو ماه پیش از تعدادی خانواده شهدای جاوید الاثر برای تشخیص هویت و شناسایی شهدای مفقود الاثر، نمونه خون گرفته شد و به آزمایشگاه ژنتیک تهران فرستاده شد و با انجام آزمایش DNA هویت سه شهید گمنام شناسایی شد.

سرگرد پاسدار سهراب مظلوم رضایی با بیان اینکه دو تن از این شهدا از مجموعه سپاه و بسیج و یک شهید از مجموعه ارتش است، افزود: یکی از شهدا شهید علی احمدی فرزند کناری اهل نور آباد ممسنی است که پس از آزمایش خون پدر و مادر شهید هویت او مشخص شده است که قرار است به خانواده این شهید اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: پیکر مطهر شهید علی احمدی سال ۹۶ در ایام فاطمیه به عنوان شهید گمنام در استان مازندران دفن شده است.

مسئول مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس همچنین گفت: یکی دیگر از شهدا شهید غلامعلی فرامرزی دادنجانی فرزند ابراهیم اهل شهرستان کوار است که از طریق آزمایش DNA خواهر و برادر هویت این شهید مشخص شده است.

سرگرد پاسدار مظلوم رضایی افزود: پیکر شهید غلامعلی فرامرزی دادنجانی در تاریخ ۲۵ مرداد سال ۹۳ همزمان با ایام شهادت امام صادق (ع) در استان اصفهان دفن شده است.
وی با اشاره به شناسایی هویت شهید ارتش نیز گفت: اطلاعات این شهید در اختیار فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران در فارس و کهکیلویه بویر احمد قرار گرفته است که اطلاع رسانی را انجام دهند.

بسیجی شهیدغلامعلی فرامرزی دادنجانی اهل کوار ۱۸ ساله در تاریخ چهارم تیر ماه سال ۶۷ در تک دشمن درجزیره مجنون به شهادت رسید و بسیجی شهیدعلی احمدی ۱۷ ساله اهل نورآبادممسنی در تاریخ ۲۱ تیرماه سال ۶۱ درعملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار