۱۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ 04 January 2023

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و معاون وزیر صمت گفت: از زمان به روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردانده شده‌اند.
صدیف بیک‌زاده در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان کاشان عمده مشکلات این واحد‌ها را کمبود نقدینگی، نیازمندی به تسهیلات بانکی، فرسودگی ماشین آلات، مشکلات در تامین مواد اولیه و دغدغه‌های حقوقی اعلام کرد.
وی افزود: سیاست وزارت صمت در احیای این واحد‌ها کمک به سرمایه‌گذاران این طرح هاست و در مرحله بعدی واحد‌هایی که زیر ۷۰ درصد تولید دارند مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند تا از حالت نیمه فعال به شرایط تولید کامل دست یابند.
معاون وزیر صمت گفت: برای حل مشکلات این واحد‌ها کلینیک‌های عارضه‌یابی در کشور راه اندازی شده است تا مشکلات این واحد‌ها را در عرضه محصول و فروش بررسی و حل مشکلات آن‌ها در اولویت قرار بگیرد.
بیک زاده افزود: در گام سوم طرح‌هایی که پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد دارند در اولویت تکمیل قرار گرفته‌اند و در ستاد تسهیل به این واحد‌ها کمک می‌شود تا با دریافت منابع سرمایه در گردش و ثابت بتوانند در مسیر تولید قرار گیرند.
وی در زمینه واحد‌هایی که در باز پرداخت بدهی‌های خود دچار مشکل شده اند گفت: بر اساس مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور امهال وام‌ها مصوب شد و واحد‌های تولیدی می‌توانند با مراجعه به بانک و پرداخت ۷.۵ درصد، ۶ ماه تنفس و در مدت پنج ساله نسبت به تقسیط بدهی‌های خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار