کد خبر: ۱۰۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 10 October 2015

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گفت: در 6 ماهه نخست امسال 15 واحد متخلف به دلیل نداشتن پروانه کاربری استاندارد به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش تابناک ایلام، مهندس «محمد مددی» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه هر ساله 14 اکتبر به نام روز جهانی استاندارد نامگذاری شده، اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی استاندارد «استانداردها، زبان مشترک» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه دفاع از تولید داخلی و حقوق مصرف کنندگان یکی از آیتم‌های کاری سازمان استاندارد است، افزود: بیس کاری ما استانداردهای ملی هستند و کلیه نظارت‌های ما نیز بر اساس استانداردهای ملی است که در 6 ماهه نخست امسال 9 استاندارد مصوب و 20 موضوع پیشنهادی برای استاندارد داشته‌ایم.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای انجام فعالیت‌های نظارتی در 6 ماهه نخست سال جاری اشاره و اضافه کرد: در حوزه توانمند سازی مدیران کنترل کیفی که از بازوان کیفی سازی واحدهای تولیدی هستند بالغ بر 1 هزار و 500 نفر ساعت آموزش لازم را ارائه کردیم.

مددی با اشاره به اینکه برای همکاران و کارکنان استاندارد استان در نیمه نخست امسال 2 هزار نفر ساعت آموزش داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این مدت 13 پروانه کاربری نشان استاندارد صادر کردیم که در راستای کیفی بخشی تولیدات استان بوده است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال 1 هزار و 200 بازدید بر شبکه‌های توزیع کالاهای مشمول استانداردهای اجباری انجام شد و 200 نمونه از کالاهای مختلف در نقاط مختلف خریداری و کنترل شده است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با بیان اینکه در حوزه آزمون فلزات گران‌بها در 6 ماهه نخست امسال فعالیت خاصی تاکنون انجام نشده بیان کرد: در بخش کالیبراسیون نازل‌های عرضه سوخت 350 نازل در این مدت مورد کنترل و بازدید قرار گرفت .

مددی یادآور شد: در حوزه کنترل دستگاه‌های توزین سبک بر اساس سیاست‌های دولت از طریق واگذاری به بخش خصوصی 200 دستگاه توزین سبک در سطح استان مورد بازدید و کنترل قرار گرفت و در همین راستا در سال جاری 3 پروانه آزمایشگاه همکار را صادر کردیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش آزمایشگاه‌های همکار یکی از استان‌های توانمند در کشور هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر استان ایلام یکی از مسیرهای ترانزیت کالا به کشور عراق است که در سال 92 سهم صادراتی ما 18 درصد بوده است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان به نظارت بر روند صادرات و واردات در مرز بین‌المللی مهران اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته 3 میلیارد تومان هزینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای آزمایشگاه مرز بین‌المللی مهران کردیم.

مددی با بیان اینکه فعالیت‌های تجاری استاندارد در مرز مهران بیشتر در حوزه صادرات است، عنوان کرد: در سال 92، دو کارگاه آموزشی علمی تخصصی برای ارتقاء سطح آگاهی تجار ایلامی فعال در مرز برگزار کردیم که در راستای خرید و صادرات محصولات با کیفیت برای صادرات به کشور عراق صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از شرکت‌ها و تجار عراقی تنها استاندارد BV را قبول دارند لذا در همین راستا از طریق جلسات و کلاس‌های مشترک برای تجار با حضور کارشناسان شرکت BV آیتم‌های مورد نظر این شرکت در تولیدات و خریدهای تجار لحاظ خواهد شد تا برای انجام فرآیند صادرات مشکلی نداشته باشند.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با اشاره به اینکه وضعیت شهربازی‌های سطح استان از نظر استاندارد رضایت بخش نیست، گفت: تمام تجهیزات یک شهربازی مشمول استاندارد اجباری نیست که البته مواردی که با استانداردهای موجود عدم انطباق دشته‌اند را پلمپ کرده‌ایم و نباید فراموش کرد که ست‌های ورزشی در پارک‌ها و شهربازی‌‎ها مشمول استاندارد اجباری نیستند.

مددی به معرفی 15 واحد متخلف به مراجع قضایی در 6 ماهه نخست سال جاری اشاره و اضافه کرد: مباحثی در مورد عدم وجود نشان استاندارد بر روی برخی اقلام آب معدنی و آبلیمو شنیده می‌شود که از طریق مراجع قضایی و نهادهای مربوطه از جمله وزارت بهداشت در حال بررسی است که چنین واحد تولیدی در استان ایلام وجود ندارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار