استاندار در جلسه شورای مسکن گیلان تاکیدکرد؛
کد خبر: ۱۰۸۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹ 16 January 2023

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه کیفیت و قیمت ساخت طرح نهضت ملی مسکن باید ویژه نظارت شود، گفت: دستگاه های مربوطه باید برکیفیت ساخت و ساز مسکن و مصالح مورد استفاده به طور جدی نظارت کنند و در عین حفظ کیفیت به گونه ای عمل کنند که قیمت تمام شده این واحدها گران نشود.

به گزارش خبر انلاین؛ دکتر اسدالله عباسی امروز (دوشنبه) در جلسه شورای مسکن گیلان با بیان اینکه تامین مسکن از اولویت های دولت سیزدهم است، افزود: مسکن و اشتغال ۲ مولفه مهم در دستور کار است که باید باید به جدیت و همت به تعهدات‌مان عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این جلسات بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها و ارائه راهکار برای رفع مشکلات احتمالی است، اظهار کرد: دستگاه‌ها انسجام و هماهنگی لازم را در کارگروه‌ها داشته باشند و جلسات و تعاملات باید موجب تسریع در اجرای پروژه ها شود.

استاندار گیلان همچنین با تاکید بر اینکه معتقد به انجام بهتر امور در قالب تعاونی ها هستیم بر ضرورت بررسی صلاحیت و توانمندی پیمانکاران برای انجام کار قبل از واگذاری پروژه ها تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی دهه گذشته بدلیل عملکرد ضعیف دولت ها در بخش مسکن، آسیب و کمبود جدی در این حوزه داریم و اکنون تلاش بر آن است ضمن کمک به بهبود وضعیت مسکن، فرصت های شغلی بخش مسکن و بخش های جانبی با رونق ساخت و سازها در استان تقویت و گسترش یابد.

استاندار گیلان همچنین بر پیگیری جدی برای تامین زمین یکصد هکتاری در شرق استان به منظور اجرای ۱۰ هزار واحد مسکونی تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به موضوع خود مالکی در ساخت مسکن ملی گفت: در روستاها خیلی مشکل زمین نداریم چنانکه وقتی فرزند یک روستایی بخواهد خانه بسازد و واجد شرایط است باید در قالب این طرح به او کمک شود تا از گسترش حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری شود.

دکتر عباسی تاکید کرد: همه این حلقه‌ها باید در کنار هم قرار گرفته و به هم متصل شود تا اتفاقات خوبی هم در تامین مسکن و هم اشتغال در این بخش رقم بخورد.

وی همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف ۱۰ هزار واحد از ساخت ۳۰ هزار واحد مورد تعهد دولت در استان تاکید کرد و گفت: باید طبق برنامه پیش رفته و بتوانیم طی چهار سال به‌تعهدات خود عمل کنیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: در حال حاضر عملیات ساخت ۲۰ هزار و ۲۱۳ واحد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان آغاز شده و پیگیری‌ها برای تامین زمین برای باقیمانده‌ تعهدات نیز ادامه دارد.

دکتر عباسی در بخش دیگری از سخنان خویش بر لزوم پیگیری مدیران متولی برای صدور سند خانه‌های روستایی در گیلان تاکید کرد و از بنیاد مسکن خواست طبق تعهدات خود هرچه سریعتر تدابیر لازم را برای تحویل ۳ هزار فقره سند به روستانشینان استان اتخاذ نماید.

هادی رحمانی ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در گزارشی، روند ساخت ۲۰ هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان را تشریح کرد و افزود: در حال حاضر میانگین پیشرفت کار در این حوزه ۴۵ درصد است و تلاش می‌شود، تعهدات ساخت این واحد‌ها در یک دوره‌ی ۲۴ ماهه عملی و به متقاضیان تحویل داده شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار