امام جمعه ملایر گفت: عربستان باید پاسخگوی چرایی وقوع فاجعه منا باشد.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 11 October 2015
امام جمعه ملایر گفت: عربستان باید پاسخگوی چرایی وقوع فاجعه منا باشد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید رضا فاضلیان در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، تقوا را زمینه سعادت بشر دانست.

وی با تأکید به نمازگزاران بر رعایت حلال و حرام در زندگی و معاملات روزانه گفت: دنیا مانند مسافرخانه‌ای است که باید به زودی آن را ترک کرد پس باید به فکر رعایت حلال و حرام باشیم.

خطیب جمعه ملایر در ادامه با اشاره به روز مباهله گفت: در این روز عظمت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بر همه نمایان شد.

وی با اشاره به روایاتی در خصوص جایگاه امام علی(ع) تصریح کرد: پیامبر(ص) در حدیثی خطاب به امیرالمومنین فرمودند «یا علی! همانا هیچکس خدا را نشناخت به غیر از من و تو؛ هیچ کس مرا نشناخت به غیر از خدا و تو؛ هیچکس تو را نشناخت به غیر از خدا و من».

فاضلیان در ادامه سخنانش ضمن بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه منا بیان کرد: بی‌تدبیری، بی‌برنامگی و بی‌مدیریتی آل سعود باعث شد تا امت اسلامی در عید قربان عزادار شوند.

وی با اشاره به اینکه هر چه سریعتر باید ابعاد فاجعه منا مشخص و پاسخ صریحی به خانواده‌های قربانیان داده شود افزود: کشف دلایل وقوع فاجعه منا مهم بوده و باید از همه زوایا بررسی شود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه برخی منابع آمار جان‎باختگان را تا 9 هزار نفر نیز اعلام کرده‌اند، تأکید کرد: عربستان باید پاسخگوی مسئله پیش آمده برای حجاج باشد.

وی با اشاره به سخنان رهبری درباره فاجعه منا بیان کرد: حکام سعودی باید پاسخ دهند که چرا با حجاج بیت الله الحرام این برخورد غیر انسانی را داشته و بسیاری از حجاج در منا جان باخته‌اند.

فاضلیان افزود: بر اساس آیات و روایات کسانی که در راه مسجدالحرام و طواف خانه خدا جان دهند ثواب مجاهد فی سبیل الله را داشته و حجاجی که در حادثه منا جان باختند ثواب مجاهدت در راه خدا را دارند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: واقعه عاشورا باعث تثبیت دین اسلام شد.

خطیب جمعه ملایر با اشاره به ابعاد مختلف قیام عاشورا تصریح کرد: با گذشت 1400 سال از این حادثه روز به روز شاهد پررنگ‌تر شدن مراسم عزاداری امام حسین(ع) و ابعاد مختلف این قیام در بین امت اسلام هستیم.

وی بر برگزاری باشکوه مراسم سوگواری امام حسین(ع) و یاران وفادارشان در شهرستان ملایر تاکید کرد و افزود: هیئات مذهبی خود را برای برگزاری با شکوه این مراسم آماده کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار