تعداد ۱۴۳۵ نفر جمعیت و ۴۴۸ خانوار خانواده، و تعداد ۶ خانه بهداشتِ روستاهای؛ «خرم چماز ، درویش خیلک ، گلورد بزرگ ، لاکتراش ، گرگتج ، کارکم» ، تعداد ۱۲ روستا را تحت پوشش خود قرار میدهد.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰ 09 February 2023

به  گزارش تابناک مازندران، صبح امروز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ مصادف با نهمین روز از دهه فجر، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی روستای درویش خیلک شهرستان نکا با حضور عباس علیپور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بابایی فرماندار، محمدی لائینی نماینده ولی فقیه، رئیس شبکه بهداشت شهرستان نکا، تنی چند از مسئولین شهرستانی و مدعوین افتتاح و به بهره برداری رسید. 

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی درویش خیلک نکا در فجر۴۴+ تصاویر
افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی درویش خیلک نکا در فجر۴۴+ تصاویر  

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا عنوان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی درویش خیلک، تعداد ۱۴۳۵ نفر جمعیت و ۴۴۸ خانوار خانواده، و تعداد ۶ خانه بهداشتِ روستاهای؛ «خرم چماز ، درویش خیلک ، گلورد بزرگ ، لاکتراش ، گرگتج ، کارکم» ، تعداد ۱۲ روستا را تحت پوشش خود قرار میدهد.

علیرضا خانجانی گفت: این مرکز که در ۲۰۰۰ متر زمین و از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مازندران ساخته شده، مساحت بنای ساختمان ۴۵۰ متر است، از خرداد ۱۳۹۶ شروع شد و در بهمن ماه ۱۴۰۱ به اتمام رسید. 

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی درویش خیلک نکا در فجر۴۴+ تصاویر
افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی درویش خیلک نکا در فجر۴۴+ تصاویر  

وی تصریح کرد: جهت ساخت این پروژه ۴۳میلیارد ریال و هزینه تجهیزات اداری و پزشکی ۲۵ میلیارد ریال که مجموعا مبلغ ۶۸ میلیارد ریال هزینه شده است و واحد‌های ارائه دهنده خدمات آن شامل؛ پزشک ، مامایی ، بیماریها ، بهداشت و محیط ، داروخانه ، تجهیزات ، پانسمان و ... است و ۶ نفر پرسنل در آن مشغول به کار شدند.


فرماندار شهرستان نکا با بیان اینکه، امروز ما در سخت‌ترین شرایط تحریم که دنیا به ما تحمیل کرد، با فروش نفت کشورمان را مدیریت میکنیم که طبق فرمایش رهبر «باید از وابستگی به نفت خارج شویم» خاطرنشان کرد: باید بدانیم در دوران رژیم پهلوی از کشور ما روزانه بشکه های بیشماری نفت خارج میشد که این امر باعث وابستگی کشور ما به دیگر کشورها میشد.

عبدالرضا بابائی اظهار کرد: با نگاه به آمریکا و کشورهای غربی، از خیانتی که حکمرانان رژیم گذشته به کشور در دوران پادشاهان مختلف و دوران قاجار و پهلوی کردند، ما در اوج ذلت بودیم و قدرت نداشتیم، بطوریکه، در سال ۱۳۲۰ حدود ۲۰ میلیون نفر انسان در ایران کشته شدند و حتی مردم غذا نداشتند که از آن بهره ببرند، اما امروز شاهد کشوری هستیم که با جمعیت ۸۵ میلیونی، دارای رفاه نسبی است و امنیت مطلق فراهم است که آنها را باید مدیون نظام جمهوری اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه، ما باید وضعیت گذشته کشور خود را در دوران قبل از انقلاب، کمی بیشتر بیاد بیاوریم مثلا امکانات بهداشتی امسال را نسبت به سالهای قبل مقایسه کنیم، خاطرنشان کرد: اینکه طبق اعلام رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا؛ «در ۴سال گذشته مرگ مادران باردار را نداشتیم»، این یک معجزه است.

فرماندار نکا ادامه داد: اما کدام یک از کشورهای در تراز ایران اسلامی موفقیت‌های ما را در کشور خود در حوزه ی نظامی، دفاعی و امنیتی هیچ کشوری دارند؟ حتی غربی ها هم نتوانستند امنیت خود را حفظ کنند، آلمان نیروی نظامی مستقل ندارد و آمریکا باید برایش تصمیم بگیرد، ژاپن با همه ی این پیشرفتها هیچ استقلالی ندارد بطوریکه آمریکا اراده کند ژاپن را با خاک یکسان میکند، اما در ایران اسلامی امروز می بینیم از تونل‌های عظیم، پهبادها از اعماق زمین با هواپیماهای جنگنده ی قوی و ماهواره برهای قوی، خواب را از چشم دشمن گرفته است.

بابائی اظهار کرد: امروز اگر دستان پدران و مادران و فرزندان شهدا و ایثارگران را نبوسیم و شکر نعمت نکنیم که پیام دهه ی فجر هم توفیق و افزایش نعمت با شکرگذاری است، به عذاب بسیار شدید و سخت خداوند مبتلا خواهیم شد، امروز در امنیت و آسایش در کنار فرزندانمان زندگی میکنیم و شاید به فکر یتیمی فرزندان شهدای مدافع حرم نباشیم، ما بدهکار خانواده های شهدا و بدهکار اشکهای فرزندان شهدا هستیم که در خلوت ریخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: فقط از مصوبات سفر استاندار در عید نوروز به منطقه ی هزارجریب تا به امروز، ۳۴۲ میلیارد تومان پروژه های عمرانی در حوزه های مختلف داشتیم که رقم بسیار بالایی است، اما در بخش بهداشت کمی عقب هستیم که با افزایش امکانات و سرانه ی تخت‌ در بیمارستان امام حسین(ع) و تأمین اجتماعی و اتمام آن تا سال ۱۴۰۲ شاهد پیشرفت بیشتری خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان نکا در پایان اعلام کرد: پروژه بیمارستان امام حسین(ع) و تأمین اجتماعی در حال پیشرفت است و با پیگیریهایی که خواهد شد تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح فاز جدید آنها خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان نکا نیز در این مراسم با بیان اینکه، مردم علاقمند به نظام هستند و جهت امور خیر زمین میدهند و هزینه میکنند، اظهار کرد: خدماتی که امام و مسئولین از اول انقلاب داشتند بسیار زیاد است.

حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی با بیان اینکه: مردم منطقه هزارجریب خیلی محرومیت کشیدند و حق بزرگی بر گردن مسولین دارند، تاکید کرد: امکانات به گونه ای شود که مردم به شهر مهاجرت نکنند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار