در واقع این اقدام نوعی خوش آمدگویی به سبک دانشگاه علوم پزشکی به رئیس جدید است که همیشه و با هر تغییر مدیریتی ، مخالفان اقدام به ایجاد حاشیه می‌کنند به گونه‌ای که این نه اولین بار بوده و نه اخرین بار خواهد بود !
کد خبر: ۱۰۹۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ 27 February 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، برای کسانی که در حوزه های رسانه ، فضای مجازی و سیاست دستی بر آتش دارند ، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همیشه محلی برای شنیدن یا انتشار اخبار و گا‌ها جانبداری یا تخریب افراد دخیل در حوزه‌های مدیریتی آن بوده است.
دانشگاه علوم پزشکی هر چه که نداشته باشد ، حاشیه فراوان دارد به این معنی که دست به سیاه و سفید زدن در آن همیشه همراه حواشی سنگین و پررنگ‌تر از متن است.
در حالی که چند روز پیش تغییر ریاست این دانشگاه صورت گرفت ، امروز یک حاشیه عجیب دیگر که بی ربط با تغییر مدیریت این دانشگاه هم نیست فضای مجازی را پر کرد!
خبر این بود که دختر مهدی روشنفکر نماینده مردم در مجلس در یکی از مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی (مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهید صدوقی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد) یاسوج منصوب شده است ، خبری که خیلی زود فضای مجازی و رسانه‌ای را به خود مشغول کرد و حواشی زیادی را در پی داشته است.
البته مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفتگویی با انتقاد از برخی رسانه‌ها که بدون داشتن اطلاعات کافی اقدام به انتشار خبر می‌کنند بیان کرد : خانم روشنفکر در رشته پرستاری تحصیل‌کرده است ، همه نیرو‌های پرستاری باید دوره طرح خود را بگذرانند و کسی که این طرح را نگذراند نمی‌تواند در هیچ آزمون استخدامی ثبت‌نام کند و مدرک به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.
ذوالفقار دیودل در ادامه بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۶۷ نفر نیروی طرحی مانند خانم روشنفکر داشتیم که ثبت‌نامم کردند و مانند بقیه دانشجویان طرح خود را می‌گذراند.
وی در پایان تأکید کرد: هیچ ارتباطی به تغییر رئیس دانشگاه نداشته و در دوره ریاست غلام نژاد این ابلاغ صادرشده است که اسناد آن را منتشر می‌کنیم.
خوش آمدگویی به سبک دانشگاه علوم پزشکی!
برخی بر این باور هستند که اگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تغییر نمی‌کرد، خبری از این حاشیه نبود و منتشر کنندگان ان اقدامی انجام نمی‌دادند! و در واقع این اقدام نوعی خوش آمدگویی به سبک دانشگاه علوم پزشکی به رئیس جدید است که همیشه و با هر تغییر مدیریتی ، مخالفان اقدام به ایجاد حاشیه می‌کنند به گونه‌ای که این نه اولین بار بوده و نه اخرین بار خواهد بود البته تا وضعیت بی در و پیکری سیستم اداری این دانشگاه اینگونه است!
واقعیت این است دانشگاه علوم پزشکی همیشه محلی برای تقابل و وزن کشی سیاسی گروه‌های سیاسی و قومیتی بوده و با این وضعیت در آینده هم همین وضعیت خواهد بود.
دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت‌هایی دارد که برای نمایندگان مجلس و سیاسیون همیشه برای دخالت بسیار جذاب بوده است و البته هر مدیریتی هم ناچار به تن دادن به خواسته‌های این گروه‌های فشار و فرصت طلب است.
متاسفانه به نظر می‌رسد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بسیار بی در و پیکر است و در هر بخشی از این دانشگاه هر کس که اراده کند ، اسناد و مدارک ان را به هر نحوی که دوست داشته و باب میل و منافعش باشد به بیرون درز می‌دهد و تاکنون هیچ کسی هم نتوانسته این وضعیت را کنترل کند!
گاهی به طنز یا جدی گفته می‌شود که نامه دستور خورده مدیر برای دوایر ، قبل از رسیدن به آن دایره سر از فضای مجازی و رسانه‌ها در می‌ آورد که البته شواهد نشان می‌دهد ادعای بی ربطی هم نیست!
رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هم باید به این نکته واقف باشد که به مرکز حاشیه استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است و اگر قرار است همانند برخی مدیران قبل از خود ساعت کارش را با دیگران بیرون از دانشگاه تنظیم کند، چند صباحی بعد همین آش و همین کاسه خواهد بود!
البته واقعیت قدرت نمایندگان و سیاسیون و نفوذ آن‌ها را نمی‌توان کتمان کرد، اما درایت و مدیریت عزتمندانه حلقه مغفول همیشگی دانشگاه علوم پزشکی بوده است.
بحث جلوگیری از انتشار اسناد تخلف هدف بیان این مقوله نیست بلکه انتظار این است که دستگاه متولی سلامت استان باید آنقدر چفت و بست داشته باشد که اجازه ندهد حاشیه سازان از یک سند بی ارزش یک حاشیه سنگین درست کنند و نکته دیگر هم اینکه سیستم بازرسی و حراست دستگاه باید انقدر با عرضه و جُربزه باشد که اولا از نشت اسناد جلوگیری کند و ثانیا بر تخلفات صورت گرفته در دستگاه اشراف داشته باشد و بتواند با قدرت برخورد و این اقدام را اعلام کند!
به هر جهت فعلا حاشیه استخدام دختر مهدی روشنفکر نماینده مردم در مجلس که از منتقدین سرسخت ریاست قبلی دانشگاه علوم پزشکی بود ، اولین خوش آمدگویی به سبک این دانشگاه است و باید منتظر ماند دید در ادامه کار دکتر جاودان سیرت که از نیرو‌های خوب و مورد احترام اکثر جریانات و سیاسون هم هست ، چگونه با این مرکز پر حاشیه کنار خواهد امد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار