معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: پایانه‌های اتوبوسرانی یک فضای مشخص‌شده شهری برای اتوبوس‌ها هستند که رعایت نکردن آن یک بعد فرهنگی دارد و توسط مردم رعایت نمی‌شود و این عدم رعایت هزینه مالی و اجتماعی را در پی دارد.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ 28 February 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: این روزها از بحث ترافیک و شلوغی خیابان ها در استان فارس و شیراز که بگذریم شلوغی برخی از پایانه های اتوبوسرانی شهر شیراز به وسیله خودروهای شخصی دیگر خطرناک شده و جان مردم را در خطر انداخته است.

خبرگزاری فارس جویای برنامه‌های شهرداری برای حل این مشکل شد ، هادی شهدوست، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ارتباط با این مورد عنوان کرد: پایانه یک فضای مشخص شده شهری برای اتوبوس و یک فضای اختصاصی است ؛ یک بعد آن ، بعد فرهنگی است که توسط مردم رعایت نمی شود و این عدم رعایت باعث می شود برای ما هم هزینه مالی و هم هزینه اجتماعی داشته باشد.

شهدوست ادامه داد: به طور مثال در پایانه نمازی مجبور می شویم گیت ورود و خروج قرار دهیم که شهروندان آنجا پارک نکنند ، قبل از همه این موارد اعمال قانون هم توسط دوربین ها انجام می شود که متاسفانه اعمال قانون هم کارایی و اثر بخشی ندارد ؛ بنابراین در پایانه شهید دستغیب هم به همین ترتیب مربوط به حمل و نقل عمومی است و خودروهای شخصی نباید پارک کنند، شهرداری که نباید هزینه ای انجام دهد و به مردم بگوید اینجا پارک نکنید!

وی اظهار داشت: متاسفانه این اتفاق مجدد در پایانه شهید دستغیب می افتد و مردم آنجا پارک می کنند و ما دچار چالش و چند معضل حقوقی شده ایم که باید با پرداخت حقوق و مزایا، نیرو داشته باشیم تا آنجا مستقر شوند و هم که معضل اجتماعی دارد.

شهدوست گفت: بنابراین برای پایانه شهید دستغیب هم مجدداً این روال در حال انجام است که نیرو در آنجا قرار دهیم که یک مورد از آن، اعمال قانون است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: همچنین در سال آینده به دنبال این هستیم که تمام پایانه ها را به سیستم هوشمند مجهز کنیم تا حتی اگر نیرو هم آنجا نبود اعمال قانون به صورت خودکار انجام شود.

وی افزود: با وجود اینکه در نزدیکی برخی پایانه های اتوبوسرانی، پارکینگ عمومی است اما خودروهای شخصی در پایانه های اتوبوسرانی پارک می شوند جدا از برنامه های شهرداری شیراز برای حل این مشکل از مردم خواهش می شود که برای رعایت نظم خودرو های شخصی خود را در پارکینگ های عمومی پارک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار