تابناک: استاندار اصفهان گفت: 250 هزار هکتار کانون فرسایش بادی در شرق اصفهان وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰ 06 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسول زرگر‌پور ظهر امروز در مراسم روز درختکاری در مرکز بیابان‌زایی شرق اصفهان با بیان اینکه در هیئت دولت و در زمان تأیید بنده به عنوان استاندار اصفهان، محیط زیست را به عنوان الویت‌های کاری خود بیان کردم، اظهار کرد: در حال حاضر پس از گذشت یک سال و نیم از این موضوع به این نتیجه رسیده‌ام که در آن زمان تنها به 10 درصد از مشکلات زیست محیطی اصفهان واقف و آشنا بوده‌ام.

وی به کانون‌های فرسایش بادی در شرق اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 250 هزار هکتار کانون فرسایش بادی در این منطقه وجود دارد و درختکاری یکی از مقوله‌‌هایی است که می‌تواند به بیابان‌زایی در این منطقه کمک کند.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هر ساله می‌تواند نسبت به درختکاری و بیابان‌زایی در یک‌هزار هکتار از عرصه‌های کانون فرسایش بادی در این منطقه اقدام کند، تصریح کرد: با این روند باید 250 سال منتظر بمانیم تا اقدام مؤثری در کانون‌‌های گرد و غبار شرق اصفهان انجام شود.

وی با بیان اینکه مسئولان، مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد باید اقدامات مؤثری را در راستای مقابله با بیان‌زایی داشته باشند، اضافه کرد: خیران اصفهان و کشور باید برای حفظ منابع طبیعی و محیط از این دو مقوله مهم حمایت کنند.

زرگر‌پور با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کمک به محیط زیست و حمایت از آن بسیار مهم است، چرا که این موضوع بر زندگی مردم و نسل‌های آتی اثرات بسیار مثبتی دارد، تاکید کرد: از تمام امکانات و اختیارات استان برای حفاظت از محیط زیست و رفع مشکلات زیست محیطی استان استفاده می‌کنیم.

وی افزود: همچنین استفاده از تمام ظرفیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان را در منطقه سجزی واقع در شرق اصفهان فراهم می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار